Anwar pun ada hubungan dengan APCO ??

on Tuesday, March 30, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments

Anwar ketika bersama NED Board


Hari ini di Parlimen , panas dengan isu Anwar Al Juburi yang menghantam kerajaan dalam isi APCO ini dengan mendakwa kerajaan Malaysia mempunyai hubungan dengan APCO sebelum gagasan 1 Malaysia dilancarkan oleh Najib .

Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim (picture) caused a stir in Parliament today when he claimed that APCO’s links with the Najib administration started well before the 1 Malaysia concept.

Prime Minister Datuk Seri Najib Razak had previously stated that APCO’s engagement came after the inception of 1 Malaysia.

Today, Anwar said that leading figures within APCO were already working for the Malaysian government under the company Mind team Sdn Bhd.

“Before APCO existed in Kuala Lumpur, the government had appointed Myteam Sdb Bhd. This company, which had offices in KL, were led by key individuals who are also senior personnel within APCO.”
klik di sini




Apabila puak-puak PAS dan PKR melihat Anwar mendedahkan perkara ini , maka bertepuk tangan la mereka ini dan terus mengangkat Anwar sebagai hero pembela Islam . Malah ada juga penyokong tegar Anwar ini terus mengutuk kerajaan iaitu Siapa Pengkhianat yang sebenar ?

PB hairan dengan para penyokong taksub Anwar dan terus mempercayai apa yang dikatakan oleh Anwar. Persoalannya sekarang , bagaimana Anwar tahu banyak mengenai APCO Worldwide ini ??

Khairy Jamaluddin hari ini di Parlimen membangkitkan persoalan ini dengan mendakwa Anwar mempunyai mengenali dan bersahabat dengan tokoh-tokoh di dalam syarikat perunding itu .

Kita mendengar penjelasan Ketua Pembangkang... ia hujah yang lemah,” kata Khairy.

Ahli Parlimen Rembau itu berkata Anwar secara peribadi ada hubungan dengan personaliti-personaliti utama dalam majlis penasihat antarabangsa APCO.


“Jika kita lihat pada majlis penasihat antarabangsa firma ini, ada beberapa pemimpin yang ada hubungan dengan Anwar Ibrahim.

“Ini adalah syarikat yang sama Anwar mendakwa mempunyai hubungan yang kukuh dengan kerajaan Israel sedangkan anggota majlis penasihat antarabangsa mempunyai hubungan yang kukuh dan bersifat peribadi dengan Anwar,” kata Khairy.

Salah seorang yang beliau sebutkan ialah Stephen J. Solarz, yang merupakan bekas anggota Kongres.Khairy mendakwa Solarz pernah berada bersama Anwar dalam International Crisis Group.Selain itu menurut Khairy, personaliti-personalti lain Besides Solarz, Sergio Marchi, Lalit Mansingh, Aleksander Kwasniewski (bekas presiden Poland), Jane Nelson dan Elliot Abrams yang turut mengenali Penasihat PKR itu secara peribadi.

Keenam-enam mereka kini menganggotai majlis penasihat antarabangsa APCO Worldwide.



“Lalit Mansingh merupakan rakan sepasukan Anwar dalam badan pemikir pro-Israel, Brookings Institute, yang diuruskan oleh Saban Centre for Middle East Studies.

“Brookings Insitute yang selalu menjemput Anwar sebagai penceramah dalam persidangan-persidangan dibiayai oleh Haim Saban, seorang Yahudi pro-Israel dan menentang rakyat Palestin,” katanya.


Apa yang didakwa Khairy ada benarnya dan Elliot Abrams iaitu salah seorang Yahudi berpengaruh dalam pentadbiran Amerika Syarikat dan sering membantu perjuangan Anwar. Menurut sumber , beliau sering promosikan Anwar di Amerika kerana kononnya Anwar adalah pejuang demokrasi sebenar .

Yang lebih menarik lagi, Elliot Abrams menasihat dan membantu Anwar secara percuma tetapi syarikat APCO ini mengenakan bayaran kepada kerajaan Malaysia

Jadi , apa maknanya jika Anwar dapat free dan kerajaan Najib dikenakan bayaran?

Mudah jawapannya iaitu Anwar lebih rapat dengan Yahudi berbanding Najib ..

tengok gambar Anwar jumpa Al Gore di London baru-baru ini cukup memberi kita seribu satu makna. Al-Akhbar, sebuah akhbar Mesir menggambarkan Al Gore seorang tokoh yang amat menyayangi bangsa Yahudi. Organisasinya, Generation Investment Management telah melabur dana sebanyak $10 million kepada GreenRoad Technologies Ltd., sebuah organisasi korporat di Israel.

Anwar menuduh kerajaan ada hubungan dengan Yahudi tetapi dia lupa dirinya lebih teruk lagi iaitu kerja dengan mereka malah dapat sumber dana pun dari mereka juga .. klik di sini


Baca juga di artikel manarik Apabila balaci Yahudi meroyan


2 Responses

  1. Anonymous says:

    bukan setakat anwar saja yang jumpa atau kenal pemimpin yahudi, tapi sebelum ni zahid hamidi,najib,mahathir pun pernah jumpa dan berkawan dengan pemimpin tertinggi yahudi tapi apasal tak kecoh pun.zahid jumpa ehud barak di paris secara personal,apa motif sebenarnya? janganlah nak menuding jari kepada pembangkang yang tak punya kuasa macam UBN yang menguasai segala kuasa ekskutif di malaysia.pemimpin UBN dah lama ada hubungan dgn israel cuma cuma rakyat tak tahu sebab diselindung oleh media2 pengampu talibarut UBN dimalaysia ni,kalau kat media luar negara dah lama tahu akan hal ini,kalau tak dak hubungan macam mana KFC,McD,coca Cola,Tesco dan banyak lagi syarikat yahudi boleh beroperasi di malaysia. adakah kah perhubungan ini tidak melibatkan kerajaan malaysia.kerajaan malaysia menyokong tindakan yahudi membunuh rakyat palestin dgn penyertaan banyaknya syarikat yahudi di malaysia.sudah la umno hentikanlah sifat munafik anda itu kerana kelak akan merosakkan anak bangsa sendiri.

  2. Anonymous says:

    Adakah Bila PKR memerintah...KFC,McD,Coca Cola..tesco..yg anda sebutkan...ituh...akan dihalau kluar...dri malaysia?...tmasuklah Calsberg...stout..dan segala arak...yg dijual di malaysia...

    saya nak paham maksud anda...adakah anda salahkan kerajaan malaysia..atau salahkan UBN...sbnarnya...anda tahu bukan ..sebelum 1998..Anwar adalah UMNO.....yg juga UBN...dahulu...adakah anda yakin..jika Anwar jadi PM...segala yg anda sebutkan semua itu akan disekat...???...Anda BUTA....sye bukan UMNo..atau PKR ..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.