Doa PAS untuk lihat UMNO pecah kini sudah balik kepada mereka

on Sunday, October 25, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments









Diberitakan selepas kepimpinan tertinggi Pas mengalami ‘krisis dalaman’, sayap parti itu, Dewan Pemuda Pas Pusat pula kini berhadapan dengan kepincangan dalam soal perjuangan parti di kalangan ahli-ahlinya.

Ketuanya, Nasrudin Hassan melalui blognya,

menyifatkan ahli-ahli sayap parti itu kini bagaikan sudah hilang ‘umph’ kerana semangat perpaduan dan perjuangan demi agama di dalam diri masing-masing seakan menghilang.

"Sejak sekian lama, kini perjuangan kita seperti ketiadaan "umph". Bertugas dan bekerja dengan hambar . Terkadang dihambat rasa letih dan bosan. Memang aneh cara kita berjemaah di zaman moden ini. Hilang ‘umph’ dan yang timbul adalah rasa curiga mencurigai antara satu sama lain.

"Suasana sentiasa tegang dan panas. Bila-bila masa boleh mencetus perbalahan. Masing-masing menunggu ‘tuning point’ sebagai masa nak bertindak,” katanya di dalam entri terbaru di dalam blognya itu. - Utusan

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1024&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_17.htm

Sementara itu Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula masih tetap dengan pendiriannya dan berkata beliau sedia menghadapi sebarang kemungkinan jika cadangannya supayaPAS mengadakan muktamar agung luar biasa boleh mencetuskan perpecahan di kalangan anggota partinya.

http://www.malaysiakini.com/news/115787

Begitu juga keadaannya dikalangan ahli PAS dan Blogger mereka. Mereka seakan pasrah dengan krisis dalaman partai kesayangan mereka sehingga ada juga yang teringin untuk meneruskan perjuagan mereka bersama DAP. ISHH..ISHHH..KESIANNYA….SUSAH-SUSAH MASUK AJE PARTI TUPPERWARE…!!!

http://singa-maraja.blogspot.com/2009/10/orang-pas-di-seru-masuk-dap.html

http://abnnasution.blogspot.com/2009/10/masuk-saja-dap.html

Terdapat juga yang merasa bahawa tindakan Tok Guru mereka betul cuma salah timing. SALAH TIMING APENYA…CUMA TOK GURU KAU TU DAH OVER-TIMING….KAH..KAH..KAH..!!!

http://penarikbeca.blogspot.com/2009/10/timing-tak-kena-tok-guru.html

Tapi lagi lucu ada yang benar-benar percaya terdapat dikalangan pemimpin PAS yang pro-UMNO…malah dianggap AJEN-AJEN UMNO dalam PAS. Woiii…autahlah lu...setahu penulis pemimpin-pemimpin PAS yang PRO-PERPADUAN tu adalah WARAS otaknya...kerana memikirkan survival AGAMA dan BANGSA bukan semata-mata survival PARTAI..!!

http://tukartiub.blogspot.com/2009/10/ajen-gerombolan-dalam-pas-hendak-di.html

Itulah dulu kerap sangat berdoa dan bermunajat untuk kemusnahan terhadap saudara seislam dalam UMNO. Tapi ALLAH s.w.t tu Maha Kaya..sebaliknya berlaku…UMNO kian tersusun ..kian teguh…kian kuat…!!!

Lihat apa yang nyata sekarang ialah doa mereka yang berjela-jela mungkin telah dimakbulkan kerana sebelum ini mereka yang mendoakan agar Umno BN berpecah.

sumber : unit media baru


Pas semakin parah. Ketua Dewan Ulamak PAS, Harun Taib menafikan yang Nik Aziz menulis dalam blognya berkenaan Muktamar khas.Kalau bukan Nik Aziz yang tulis,siapa lagi gamaknya yang memegang pasword blog Nik Aziz.


Komen PB
Doa tidak baik oleh mereka yang mahu lihat UMNO berpecah akhirnya telah balik kepada mereka seperti yang dikatakan oleh Naib Presiden UMNO Dato Seri Zahid Hamidi .

"Nik Abdul Aziz selalu berdoa supaya UMNO dan Barisan Nasional (BN) berpecah, ini bererti doa tidak baik itu telah berbalik kepada mereka sendiri, Allah telah membalas apa yang beliau sebut dan minta serta ia terkena batang hidung sendiri, mudah-mudahan ia dimakbulkan Allah,"

Lambat laun rakyat akan dapat menilai parti yang mana dapat berkhidmat baik untuk rakyat dan negara ini . Rakyat kini bijak menilai siapa yang pembohong dan suka melihat pepecahan dalam negara ini .

Link yang menarik untuk dibaca mengenai krisis PAS dan EGM Nik Ajis

Nik Aziz dan EGM Pas
Wajarkah EGM Pas diadakan?
ANTARA PERUBAHAN UMNO DAN PERUBAHAN PAS.
Nik Aziz diguna untuk memuaskan kerakusan kuasa Husam


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.