Perjanjian sulit Abdullah-Haji Hadi

on Thursday, September 4, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



PANDANGAN Ketua Pengarang Akhbar The Star, Wong Chun Wai tentang mengapa Presiden Pas Haji Hadi Awang tidak mahu Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri Malaysia merupakan asas maklumat menarik untuk diberikan perhatian dan dilihat lebih jauh lagi.

Ini adalah oleh kerana Wong dalam blognya memberikan beberapa fakta yang sejajar dengan sikap firebrand Haji Hadi dan juga dasar Pas mahu menegakkan negara Islam di Malaysia. Antara lain Wong menyatakan Hadi bimbang dengan bertambahnya kawasan majoriti bukan Islam di Sabah dan Sarawak.

Hadi juga telah memberitahu Muktamar Pas di Pulau Pinang bahawa Pas akan meninggalkan Pakatan Rakyat sekiranya anggota Parlimen bukan Islam melebihi anggota Parlimen Islam (maksudnya dalam Pakatan Rakyat)

Berasaskan kepada kebimbangan inilah maka Hadi sekalipun seorang yang dianggap keras pendiriannya tetapi beliau berasa perlu untuk berunding dengan UMNO bagi perpaduan Islam untuk memastikan seorang yang begitu liberal seperti Anwar Ibrahim tidak menjadi Perdana Menteri.

Menurut Wong pendirian Hadi ini tidak dapat dinafikan kerana beberapa fakta mengenainya disiarkan sendiri oleh Harakah suara rasmi PAS.

Maka itu sukarlah untuk kita menerima kenyataan Anwar Ibrahim di lamanya blognya yang mendakwa beliau selama-lamanya mempunyai hubungan yang istimewa dengan Hadi .

Muktamar Pas sendiri menolak kenyataan ini apabila memperlihatkan ada dua pandangan dalam soal Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri Malaysia keenam.

Menteri Besar Kelantan dan juga Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat membisu dan demikian juga Naib Presiden Pas dan bakal pengganti Nik Aziz sebagai MB Kelantan, Husam Musa. Sebaliknya suara penyokong Hadi sebagai bakal Perdana Menteri adalah amat nyaring dan menyerlah.

Berasaskan kepada fakta-fakta ini, maka yang sudah pasti jika kerajaan BN ditumbangkan pada 16 September ini, mimpi Anwar Ibrahim akan hancur berkecai dan Hadi pasti akan menjadi Perdana Menteri.

Tidakah ini sudah ada dalam perkiraan di pertemuan rahsia antara Hadi-Abdullah?

malaysiaaktif.com


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.