PM tukar portfolio dengan Najib- apa tandanya ???

on Wednesday, September 17, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi umum timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak akan ambilalih jawatannya sebagai Menteri Kewangan berkuatkuasa sertamerta. Abdullah pula akan ambilalih jawatan Najib sebagai Menteri Pertahanan. Beliau mengumumkan demikian dalam sidang akhbar di Putrajaya.


Dalam sidang akhbar itu Abdullah juga umum beliau dan Najib akan tetap mengikut tempoh peralihan kuasa pada 2010 yang ditetapkan sebelum ini. Bagaimanapun Abdullah kata beliau mungkin lepas jawatan lebih awal dari 2010 bergantung kepada prestasi Najib.klik di sini

Datuk Seri Nazri Aziz akan isi portfolio undang-undang berikutan perletakan jawatan Datuk Zaid Ibrahim semalam. Nazri sebelum ini cuma pegang portfolio Menteri Di Jabatan Perdana Menteri yang jaga urusan Parlimen Malaysia. Ketika hubungi Agendadaily sejurus pemgumuman dibuat oleh Perdana Menteri Nazri berkata beliau akan meneruskan usaha pembaharuan sistem perundangan negara. Katanya reformasi itu adalah idea Perdana Menteri bukan Zaid. Beliau juga tidak merasa satu beban kena pegang dua portfolio serentak.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.