Pemuda perlu jadi wadah generasi muda-KJ

on Wednesday, September 24, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


ALOR STAR: Pemuda Umno tidak boleh dilihat eksklusif untuk ahli pergerakan itu saja, sebaliknya perlu menjadi wadah untuk perjuangan seluruh generasi muda negara, kata Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin. Bagi mencapai matlamat itu, beliau berkata, Pergerakan Pemuda Umno perlu memantapkan hubungan dengan ahlinya pada peringkat akar umbi, sesama ahli Pemuda komponen Barisan Nasional (BN) dan generasi muda di luar parti.

“Pemuda Umno perlu bergerak di atas tiga teras ini bagi memastikan ia terus menjadi wadah perjuangan semua pihak dan bersifat inklusif.

Hanya dengan merapatkan jurang antara cawangan dan Pusat, ahli Pemuda Umno pada peringkat akar umbi akan berasa mereka diperkasakan menerusi semangat setia kawan.

“Bagi Pemuda Umno dan BN pula, kita nampak hubungan itu perlu diperkukuhkan lagi kerana pada masa ini kelihatan longgar sedikit disebabkan isu seperti perkauman.

“Perlu ada satu perjanjian baru di antara Pemuda Umno dan BN untuk melihat bagaimana hendak menangani isu itu dengan cara yang berhemah,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan program Nur Ramadan kepada 116 warga emas, ibu tunggal dan orang miskin di Masjid Hidayatul Solihin di sini, semalam.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata Pemuda Umno juga perlu mendekatkan diri dengan golongan muda di luar parti itu supaya dilihat sebagai wadah perjuangan seluruh rakyat.

Khairy adalah antara empat calon yang setakat ini menawarkan diri untuk bertanding jawatan Ketua Pemuda Umno pada pemilihan parti Disember ini.

Sementara itu, ketika berucap pada majlis sama, Khairy juga meminta ahli Pemuda Umno mendampingi generasi tua termasuk memberikan bantuan kepada yang memerlukan sebagai mengenang jasa mereka ketika perjuangan menuntut kemerdekaan.

“Tidak kira sama ada kita (Pemuda Umno) berada di negeri diperintah pembangkang, kita perlu terus memberikan perkhidmatan kepada rakyat.

Pemuda perlu sentiasa bersedia untuk membantu rakyat terutama warga emas, ibu tunggal dan orang miskin,” katanya.

p/s semakin rancak juga YB KJ ke sana sini dlm bulan Ramadhan al mubarak ini..Alhamdulilah dalam bulan yg penuh keberkatan ini kita harus membuat banyak amalan kebajikan selain berkempen juga.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.