23 Sept pulak

on Saturday, September 20, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


1. 24 SEPTEMBER 2008 - adalah sebutan semula kes liwat Anwar di Mahkamah. Dan Anwar terkejar-kejar untuk membuat apa jua kaedah untuk merampas kuasa. Tidak berjaya 916, Anwar mencuba untuk bertemu Perdana Menteri, namun kebijaksanaan Pak Lah tidak perlu jumpa Anwar kerana Surat Anwar Rupa-Rupanya tiada berkenaan peralihan kuasa, hanya berkenaan masalah-masalah negara dan cadangan-cadangannya. Begitulah bijaknya Anwar cuba untuk menguasai minda rakyat yang teripu setiap hari.

2. Kemudian Anwar membawa mencadangkan supaya dibuat persidangan tergempar Parlimen untuk membuat undi tidak percaya kepada Perdana Menteri. Dua bulan dahulu sudah dibuat di Parlimen tetapi ahli-ahli PAS pun menolak usul itu, malah Speaker Parlimen tidak membenarkan usul itu.

3. Bila PM kata tak perlu ada pertemuan dengan Anwar, Anwar membuat spekulasi kepada dirinya sendiri, bahawa mungkin dia akan ditahan ISA, dia minta dia tidak ditahan ISA. Dalam jawapan, PM berkata dia tidak pernah sebut pun untuk menahan sesiapa dalam ISA, batangkali orang yang bercakap itu rasa dirinya membuat kesalahan sebab itu dia menghukum dirinya sendiri, sebelum benar-benar ditangkap.

4. Sebelum itu, Anwar bercadang untuk ke Istana membawa senarai nama MP BN yang henda melompat kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong. Penulis menghubungi rakan di Istana, ternyata ia hanya mainan Anwar untuk menjaga hati dan sokongan pengikutnya. Tidak ada apa-apa program tukar kuasa di istana negara, semua program berjadual diteruskan seperti biasa.

5. Semalam di TV, Profesor Fadhil daripada Ahli Lembaga Kaunseling menyatakan ada banyak sebab sesorang jadi gila. Antaranya bila tak dapat seseorang gadis yang diminati, dia akan salahkan semua orang sehingga wujud simptom-simtom gila, bercakap sendiri, tiak mendngar kata-kata orang, menganggap dirinya sahaja benar, sama juga kata Prof Fadhil, orang yang gila kuasa, bila tak dapat kuasa akan meroyan, bercakap sendiri, bertindak yang gila-gila sehingga jadi gila. Nak tanya Prof Fadhil, siapa akan jadi gila?

6. Hari ini, Presiden PAS mengingatkan ahli-ahli PAS jangan terbawa-bawa dengan usaha membentuk kerajaan baru sehingga sangup mengetepikan ideologi parti PAS untuk menubuhkan Negara Islam. Pengamatan penulis, ini ingatan kepada Anwar, PKR dan DAP,,

7. Kita tengok Pendirian Anwar dalam Kes YB Zulkifli VS Bar Council. YB Zulkifli mempertahankan kesucian agama Islam. Bar Council mempertahankan Hak Asasi Manusia termasuklah orang nak murtad tak bleh halang dsbnya. KIta tengok Hukuman yang akan diberikan oleh Lembaga Disiplin PKR ke atas YB Zulkifli. Kita tunggu dan lihat Anwar akan sokong Islam atau Sokong Bar Council.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.