ADUN N.Sembilan ditahan BPR

on Monday, September 1, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Oleh Hussain Said dan Zulhilmi Hat
bhnews@bharian.com.my
SEREMBAN: Seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) ditahan Badan Pencegah Rasuah (BPR) di sebuah restoran di Mantin, dekat sini petang semalam selepas disyaki menerima suapan RM2,000 daripada seorang kontraktor.

Adun berusia dalam lingkungan 40-an dan pertama kali dipilih selepas memenangi pilihan raya umum lalu ditahan oleh sepasukan anggota BPR ketika menerima suapan itu jam 4.30 petang.

Difahamkan, ketika kejadian, dia yang juga ahli jawatankuasa Umno bahagian Seremban cuba melarikan diri tetapi terjatuh sebelum berjaya dicekup anggota BPR yang mengejarnya.



Dia yang digari kemudian dibawa ke Ibu Pejabat BPR negeri di Jalan Dato' Kelana Maamor, di sini bagi membantu siasatan. Sehingga jam 8 malam tadi, Adun terbabit masih disoal siasat di Ibu Pejabat BPR negeri.


Pengarah Siasatan BPR, Datuk Mohd Shukri Abdull, mengesahkan penangkapan Adun berkenaan, namun enggan mengulas lanjut.

“Saya menerima maklumat mengenai penahanan ini dan mengesahkannya. Tetapi, saya enggan memberi ulasan lanjut,” katanya.

adalah kejadian pertama tahun ini seorang Adun negeri ini ditahan kerana disyaki menerima suapan.

Pada 2 Ogos lalu, seorang pemimpin Umno Seremban ditahan BPR dipercayai menyogok seorang ketua cawangan sebanyak RM500 sebagai dorongan mencalonkannya sebagai Ketua Bahagian pada pemilihan bahagian itu, Oktober ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan yang tidak berkompromi dengan rasuah bagaimanapun gagal dihubungi bagi mengulas penahanan Adun terbabit.

Beliau pernah menegaskan individu yang terbabit dalam perbuatan itu perlu menanggung akibatnya.



dan menyerahkan sepenuhnya kepada BPR untuk menjalankan siasatan serta mengheret mereka yang terbabit ke mahkamah.

Ulasan: Ini kali kedua ahli Umno di tahan BPR. Tak adapun MB Negeri Sembilan nak tuduh BPR menfitnah dan sengaja mengadakan konspirasi. dan MB N. Sembilan tak akan saman BPR.

Bukan seperti seorang MB tu, Bercakap soal ketelusan, kerajaan bersih, kerajaan rakyat tetapi bila dua exco kena tahan BPR melatah tak bertempat
.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.