Pemuda UMNO Bukan Lahir Sebagai Pejuang Jalanan

on Tuesday, July 28, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 12 Comments


Pemuda UMNO Bukan Lahir Sebagai Pejuang Jalanan

Sabtu ini, penyokong Pro dan anti ISA , masing masing akan berarak bagi menyatakan pandangan mereka mengenai ISA. Jelas kita akan sama sama mengira berapa ramaikah penyokong Pro ISA dan penyokong anti ISA yang akan dikumpulkan. Apabila dua penyokong Pro dan anti berada di jalanan dan masing-masing akan cuba menunjukkan kekuatan masing-masing dan seandainya ada hilang kawalan , maka akan tercetuslah satu keganasan.


Yang susah adalah orang awam yang tidak berminat dengan politik , peniaga yang mahu mencari rezeki terpaksa menutup kedai yang merupakan punca rezeki mereka. Pelancong akan melihat betapa rakyat Malaysia yang mengamal budaya jalanan. Apakah dengan berdemonstrasi di jalanan akan mengubah keputusan kerajaan, Ini Malaysia dan bukan nya Thailand atau Indonesia. Sejarah penunjuk perasaan kita belum sampai ke tahap yang mereka berani merengkok didalam penjara lagi. Mereka tidak mungkin memilih penjara apabila tidur malam di rumah dalam bilik berhawa dingin dan makan makanan yang lazat lazat.


Apa keuntungan mereka ini berdemonstrasi melainkan menunjukkan ke tidak matangan mereka dalam mencari penyelesaian.Pastinya pihak Polis akan memberikan amaran dan pastinya yang bersalah akan ditahan dan direman beberapa hari. Siapa yang rugi. Pastinya juga kita tidak akan dapat memasuki Bandar Raya minggu ini kerana sikap yang tidak bertanggung jawab mereka yang mahu melakukan demonstrasi ini. Siapakah mereka ini. Majoritinya yang akan berada di jalanan ini adalah bangsa Melayu.


Nampaknya Anwar Ibrahim tersenyum kerana budaya yang dipupuknya kini telah menular di kalangan orang-orang Melayu yang anti beliau sebelum ini. Jelas orang-orang ini juga yang mahu mencari penyelesaian dengan jalan yang lakukan oleh Anwar Ibrahim selama ini.Jika ini dilakukan setiap minggu . Siapa yang akan menanggung akibatnya nanti. Rakyat yang tidak berdosa , kerana ini akan meruntuhkan juga ekonomi negara dan membayangkan bahawa kerajaan kita sekarang tidak stabil.


Apa yang diseru oleh Khairy Jamaluddin kepada Pemuda UMNO adalah satu yang waras dan bijak. Kita bukan hanya mahu menjadi hero dijalanan. Pemuda bukan beridentitikan demonstartor jalanan. Pemuda bukan bangsat dan hingusan mencari publisiti murahan secara yang tidak waras. Pemuda bukan satu pertubuhan jalanan dan tidak berjuang dij alan raya. Kami bersetuju dengan saranan Khairy Jamalauddin agar Pemuda jangan ikut serta dalam perhimpunan Sabtu ini, Khairy tidak perlu risau dengan kutukan sesiapa ke atas saranan ini , kerana mereka yang mengutuk ini adalah mereka yang sebenarnya mahu mencari publisiti murahan. Tetap kan pendirian dan pastikan pemuda UMNO tidak turut serta menyokong budaya Anwar Ibrahim ini.



kiriman Email: Zainuri (Ketua Pemuda UMNO Klang )


12 Responses

  1. Pejuang Bangsat,

    You challenged Mantra at Maya's about facts and figures. Do visit mine and let us debate on the facts and figures, IF YOU STILL HAVE BALLS.

    Kalau takut ajak sekali Wenger.

  2. Anonymous says:

    umno lahir dari Istana ..itu yang tidak boleh turun di jalanan.

    tapi bukan kah dulu pegasas UMNO, Dato Onn turun di jalanan menyatakan bantahan Malayan Union..?

    tu demo juga kn..

  3. SINGH

    APA BANGSAT!! BANGSAT NIH!!! HELO MAT, BAHASA TU BIAR BAIK SIKIT!!!

    SORY LA MAT KAMI TAK LAYAN KUMPULAN BUDAK2 HINGUS MACAM KAMU NI...

    KAMI PUNYA PANDANGAN DAN PENDAPAT MENGGUNAKAN AKAL FIKIRAN, BUKANNYA KEPALA LUTUT...

    DAH LA SINGH G BALIK, JANGAN NAK TUNJUK HERO KAT SINI!!!TOLONG BELAJAR SIKIT CARA NAK HORMAT ORANG...

  4. SALAM ANON,

    Ancaman terhadap keselamatan tahun 60an dan sekarang amat berbeza. Keganasannya pun bebeza...

    ISA adalah isu undang2. Sepatutnya Pemuda mengumpulkan peguam dikalangan mereka serta yg menyokong ISA itu untuk siapkan cadangan pindaan seperti yg disebut oleh DS Hisham. Sejarah & latarbelakang ISA adalah utk menangani komunis pada tahun 60an

  5. faruk says:

    saya dah baca blog mr singh dan maya. apa yg saya lihat blog mereka ni penuh dengan hasad dengki dan mahu menjatuhkan nama baik seseorang pemimpin yg disegani, isi kosong, melalut, dan tidak mempunyai fakta. saya pon hairan kenapa blog seperti blog maya ni wujud. inilah yg dinamakan konspirasi jahat!

  6. Anonymous says:

    kenapa dengan malaysia ini, saya rasa dah tak selamat untuk saya bawa anak bini saya keluar bersia-sia di bandaraya.

    WE WANT PEACE!

  7. singh apa klass Mantra tu? dah tua HA!HA!HA!
    blog maya! blog syok sendiri, aku tengok org yg bagi komen kat blog tu org yg sama jer, tak de org lain pon. korang samala mcm aljuburi, tajila pungkoq sesama sendiri.
    moderetor blog maya kelam kabut HA!HA!HA! banyak kali pecah tembelang!

    Jeffry said...
    Blogger Jeffry said...

    Maya nie spesis bapok. Nama Maya waktu malam tapi siang nama dia Maniam juga spesis parpukari. Tengok profile jantan.

    July 26, 2009 7:23 PM
    -----------------------------------

    Lepas aku komen jantina terus hang tukak jantina. Berapa RM hang buat pembedahan jantina????

  8. KENYATAAN YB KHAIRY TENTANG ISA. Pemuda Umno menyokong jika ISA dipinda. Penahanan pencegahan masih perlu, tapi skop ISA itu perlu dilihat semula - silah lihat laporan akhbar 18 Julai. Jadi kami tidak akan hadir pada 'demo' pro-ISA atau anti-ISA kerana tidak mahu mesej disalahtafsir

  9. Anonymous says:

    Pemuda umno perlu bijak, jangan terperangkap dengan permainan Anwar. Kalau nak jadi hero sekali pun biar kena pada tempatnya.

  10. Lahirnya UMNO spt Isa Samad ckp semasa di dalam rancangan Hujah iaitu "UMNO lahir di Istana bukan di tepi jalan "

    Bantahan semasa penentangan Malayan Union itu dilakukan kerana British mengetepikan hak-hak orang Melayu dan kuasa Raja-Raja Melayu .

    tetapi dlm perhimpunan PRO ISA vs Anti ISA pada sabtu ini aku lihat Pemuda UMNO tidak wajar sertai kerana ia adalah sebuah perangkap oleh Anwar dan GMI.

    Hal ini kerana bukti telah banyak kita tengok spt contoh kes di Melaka, Pemuda UMNO dituduh pecah meja pendaftaran parti DAP di sebuah pasar malam dan juga dituduh memukul ahli DAP. tetapi sbnarnya DAP la yang mula provokasi dengan maki hamun dengan kata-kata kesat terhadap Pemuda UMNO agar mereka jadi marah . Seterusnya wartawan mereka siap dengan kamera standby untuk ambil gambar dan akhirnya Pemuda UMNO dituduh Ganas !!

    Nak buat kerja apapun dulu kena guna fikir dan guna otak Wahai Singh Is King ..jangan jadi bodoh main serbu sahaja..

  11. Ni anak jantan mai.

    Pejuang Bangsat, bila aku mai sini hang kecut telur nak jawab pun panggil segala konco-konco.

    Bro Jinggo, penjilat KJ no 1, nape blog pro kahiry hang ada 64 je followers? Pro khairy ni memang orang tak suka ke?

    Yang nak ajar aku beradab, ingat lagi apa yang tulis kat blog Mantra, kboom!!!!

    http://1.bp.blogspot.com/_SxFCd2uFUAc/SSVR9NWVURI/AAAAAAAAAIU/Rsj9myyJoIM/s1600-h/Jinggo+KBoom+1.jpg

    Korang semua memang jenis anak jantan takde telur, aku bercakap pada facts and figure, korang pula kerja mengampu KJ sepenuh masa.

    Tak larat aku nak layan bangsa ni, mintak-mintak Allah bukakan pintu hati, biar depa nampak siapakah sebenarnya Khairy.

  12. Parang Sasau yang memang sah sasau... hisap puting pun orang lain belikan...

    Nak fakta? Takut menangis nanti KJ dan kawan2nya... Orang berpengalaman tak suka nak suap ke mulut budak2 pakai napkin... akal ada fikir sendirilah... atau akal letak dalam napkin?

    Begini kelas budak2 belaan Khairy Jamaluddin Ketua Rasuah UMNO... sepatutnya tidak diberi jawatan dalam kabinet pun...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.