Mari Singkirkan Guan Eng

on Monday, July 6, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Dr Novandri Hasan Basri

Penulis senyum sinis dengan tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang yang akhirnya mengaku bahawa beliau gagal bertindak sebagai ketua menteri. Beliau gagal mengotakan segala janji-janji manis beliau sebelum PRU-12.

Beliau gagal menyelesaikan isu kampung 'High Caparral' Kampung Buah Pala. Beliau tanpa malunya memohon jasa baik kerajaan persekutuan untuk menggalaskan kesulitan penduduk di situ.

Apa punya ketua menteri kalau beliau tidak mampu menyelesaikan masaalah rakyat yang mengundi beliau?

Apakah beliau masih layak untuk duduk di kerusi Ketua Menteri itu?

Apakah beliau tidak malu dengan kelemahan dan ketidakcekapan beliau yang dulunya hanya berkisar kepada mengkritik dan memprotes sahaja?

Apakah sudah masanya untuk beliau kembali dan duduk diam-diam di negeri Melaka, tempat asal beliau?

Dan berdasarkan kepada pergolakan politik di Pulau Pinang hari ini, Guan Eng (DAP) memang patut disingkirkan secepat yang mungkin. Dan jika beliau masih mempunyai maruah dan dignity, beliau septutnya secara sukarela meletakkan jawatan sebelum beliau disingkirkan secara paksaan oleh rakyat Pulau Pinang sendiri.

Realitinya, rakyat Pulau Pinang perlu bangkit dan menyatakan ketidakpuashatian mereka terhadap kepimpinan negeri Pulau Pinang. Dan di dalam situasi ekonomi global yang tidak stabil, mereka tidak mampu untuk memberikan masa kepada Guan Eng (DAP) dan hanya melihat sahaja kebodohan beliau mentadbir negeri ini.

Malah mentaliti beliau sebagai pembangkang dan pengkritik jelas terserlah apabila beliau menyalahkan serangga-serangga kecil yang menyebabkan beliau terpaksa berpindah ke banglo mewah daripada rumah lama beliau. Ironinya, ketua menteri mempunyai rumah rasmi KM yang sepatutnya dijadikan rumah beliau. Memang jelas bahawa beliau telah berbohong kononnya mahu menjimatkan duit rakyat Pulau Pinang!

Guan Eng (DAP) memang telah banyak kali berbohong. Dahulu beliau dipandang 'mulia' kerana duduk di kelas ekonomi penerbangan. Satu Pulau Pinang bising dengan 'kesederhanaan' Guan Eng (DAP) sehingga beliau diangkat sebagai pemimpin contoh dan pemimpin rakyat.

Rupa-rupanya, beliau seorang pembohong yang memanipulasikan kepercayaan rakyat Pulau Pinang terhadap beliau. Realitinya, beliau telah memperkudakan rakyat Pulau Pinang dan meletakkan maruah rakyat serendah-rendahnya.

Satu sahaja cara untuk beliau dapat menebus segala kegagalan beliau itu iaitu meletakkan jawatan beliau secara terhormat! Tidak ada cara yang lain!

Dan kini kepimpinan BN di Pulau Pinang perlu juga menggunakan kesempatan ini untuk bertindak agresif untuk menjatuhkan DAP dan Guan Eng di Pulau Pinang. Pemimpin-pemimpin BN yang diketuai oleh Koh Tsu Koon mesti pandai menggerakkan gelombang kebencian rakyat terhadap Guan Eng sehingga ke maksimanya!

Jangan lagi bagi peluang untuk Guan Eng bermaharajalela di Pulau Pinang dengan konsep pemerintahan beliau yang terumbang-ambing dan tidak cekap! Pemimpin-pemimpin BN mesti ambil peluang ini dengan sebaik-baiknya dan jatuhkan Guan Eng secepat yang mungkin.

Realitinya, rakyat Pulau Pinang memerlukan pemerintah negeri yang lebih cekap daripada sekarang!

Ya memang benar bahawa kepimpinan negeri Pulau Pinang sebelum ini mempunyai kelemahan dan kekurangannya tetapi jika kita membuat perbandingan dengan kepimpinan DAP negeri hari ini, ternyata bahawa pemerintahan BN dahulu adalah jauh lebih baik daripada sekarang ini!

Kaum Melayu Pulau Pinang terjaga jauh lebih baik daripada hari ini. Dahulu kaum Cina Pulau Pinang stabil dengan iklim ekonomi dan suntikan bajet daripada kerajaan persekutuan yang dapat menjanakan ekonomi kaum Cina di negeri tersebut. Pokoknya, pemerintahan negeri Pulau Pinang di bawah BN berjaya melaksanakan janji-janji mereka dengan efektif tidak seperti DAP!

sumber : Minda Intelek Melayu

Komen PB

PB menyokong mari kita singkirkan pemerintah dikator Lim Gone Eng ini !! Bukan hanya orang penyokong BN di PP tidak sukakan pemerintahan beliau yang dikatakan telus dan mengamalkan CAT malah pemimpin PKR dan PAS sendiri mempunyai masalah dengan beliau sertai tidak setuju dengan tindakan beliau . Harap rakyat PP terutama kaum Cina ,India dan Melayu supaya mula sedar bahawa pemimpin pilihan mereka kali ini hanya pandai berjanji ,dan retorik kosong sahaja ,bila dah berkuasa baru mereka tahu bukan senang nak memerintah,tak sama dengan hanya mengkritik semuanya tak betul semasa BN memerintah.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.