Nik Aziz dan PAS takut hendak ulas isu pegang lilin Nizar

on Wednesday, July 22, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments



INILAH BAHAYANYA APABILA ISLAM JUGA HENDAK DI LIBERALKAN



RANTAU PANJANG: Pas menyerahkan kepada Dewan Ulama untuk mengeluarkan fatwa atau hukuman terhadap tindakan Timbalan Pesuruhjaya Pas Perak, Datuk Seri Dr Mohd Nizar Jamaluddin, yang menyertai majlis nyalaan lilin di Ipon bagi memperingati kematian Teoh Beng Hock, setiausaha politik kepada seorang Exco Selangor.

Timbalan Pesuruhjaya Pas Kelantan dan Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yaacob, berkata pihaknya tidak mahu terburu-buru mengeluarkan sebarang kenyataan dan membiarkan Dewan Ulama Pas untuk kemukakan sebarang pandangan. "Kita serah sahaja kepada Dewan Ulama Pas untuk tentukan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis pecah tanah projek fasa kedua di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Zambry yang mahukan ulama Pas memberikan pandangan agama terhadap tindakan Nizar yang menyalakan lilin untuk memperingati kematian Teoh. Di KOTA BAHARU, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, enggan mengulas tindakan Nizar itu. Ketika ditanya, Menteri Besar Kelantan itu sebaliknya mempersoalkan aspek politik mengenai Barisan Nasional (BN) mengambil alih kerajaan negeri Perak.

Nik Abdul Aziz mempersoalkan kesahihan tindakan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambri Abdul Kadir, kerana ianya dianggap bertentangan dengan amalan demokrasi. "Usahkan fatwa Islam, fatwa demokrasi pun dia (Zambri) tak pakai... Itulah jawapan saya, saya dah jawablah tu", katanya kepada pemberita di pejabatnya di Kota Darul Naim. - Bernama

Komen PB

haha nak ketawa juga aku Parti Islam takut nak keluar fatwa mengenai upacara memegang lilin oleh pemimpin mereka Nizar Jamaluddin .Kenapa Nik Aziz takut hendak keluarkan kenyataan ??? Tuduh UMNO parti ajaran sesat Ayah pin ,komunis pandai pulak dan cepat . Ini nak main tolak hang aku pulak .Apa semua ini ?? Kalau dah orang PAS cakap Nik Aziz seorang Ulama , mengapa takut nak katakan kebenaran tentang islam. Bimbang hilang sokongan politk ? Atau takut DAP marah ke ??

Tapi memang aku puji la Jeneral Erdogan Husam Musa orang terawal yang keluarkan fatwanya pertahankan Nizar iaitu Pegang lilin boleh, tetapi pegang lilin dan menunduk-nunduk tidak boleh

Cuma nak tanya Husam dan Nik Aziz apa hukum Anwar dan Azmin membongkok seperti sembah ke colok dan limau cina tu dan gambar mendiang . Tak haram ke?


6 Responses

  1. Anonymous says:

    N.Ajis akan cepat keluar fatwa bila ada amoi sundal berbogel....
    Hua.. Hua.. Hua...

  2. Anonymous says:

    Khalid Samad komen dalam blog dia

    "Sekiranya menyalakan lilin adalah upacara ibadat Kristian dan orang Islam haram melakukannya, berapa ramai telah sesat apabila menyalakan lilin semasa ‘black out’ atau terputusnya bekalan elektrik di rumah pada waktu malam?"


    Apasal bangangnya si Khalid ni nak samakan blackout dengan upacara keagamaan.

    Bodoh punya Melayu.

    Hang pi blog dia baca alasan2 si bebal ni.

  3. AnakPas says:

    Alhamdulilah..walaupon aku tak belajo ugama sampai azhar..atau tak pernah beri khtubah..tapi pasal pegang lilin, tunduk pada gambor orang dah mampos..aku tak sanggup..akidah aku lebih berharga ..... adakah bangsa lain akan mengaminkan atau tadah tangan semasa doa di baca?? atau doa semasa kematian ..orang Islam..
    Adooi!!! tanggunglah ulamak-ulamak PAS..andalah lah senarai pertama kearah neraka..bertaubatlah!!!
    Anwar ibrahim 3x bongkok..dah macam sembah Pekong..Allah..Allah..janganlah lantik orangan begini sebagai pemimpin ku!!!!
    Ya allah lindungi akidah anak-anak ku...

  4. ME says:

    Nik ajis bukan ulamak... tapi "ULAR DALAM SEMAK" . Saiap yang tauliahkan dia tu sebagai ulamak ek????
    Tengok muka pun kotor semacam jer. Sesekali aku tengok mcm paderi pun ada.

  5. Anonymous says:

    NauzubillahMinzaliq. ni lah rupa orang yang tak ada pegangan agama. hanya mementingkan politik. Agama diketepikan. MENGHALALKAN YANG HARAM MENGHARAMKAN YANG HALAL. saya x tau lah apa akan jadi pada rakyat Malaysia kalau mereka2 ini memerintah negara. habis semua rakyat sesat.

  6. Anonymous says:

    Kalau PAS ada para ULAMAnya bagaimana pulak dengan PKR? Tak de ke Ulama-ulama PKR (tempat rujukan) yang dapat memberi nasihat kepada ahli-ahlinya yang beragama Islam ? Para Ulama PAS yang bersih mestinya mengucapkan panjang tengok c ANuwAR dgn c Azmin ni pegang lilin "sembah" gambar, kuih apom ...? Hilang akal ke dia org ni. Islam membenarkan umatnya menziarahi kematian bukan Islam tapi dengan mengikuti "ritual" ini tak ke haram jadinya.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.