Hanya 5000 hadir ke perhimpunan 100,000 rakyat untuk jelaskan mengenai kerajaan perpaduan

on Wednesday, July 1, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Anwar sedang pening fikir mengapa hanya 5000 orang sahaja mai ....


Hanya sekitar 5,000 orang hadir pada Himpunan 100,000 rakyat anjuran pakatan pembangkang di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), Kelana Jaya Selasa malam.

Himpunan itu diadakan dengan tujuan untuk tunjuk pembangkang tidak berpecah kerana isu kerajaan perpaduan dan memberi penjelasan kepada para penyokongnya mengenai isu berkenaan.

Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat asalnya jika ikut pengumuman dan hebahan awal akan berucap di himpunan itu tidak hadir.

Pengumuman tidak hadir dibuat oleh Bendahari PAS DR Hatta Ramli kira-kira 10 minit selepas Presiden PAS, Datuk Seri Haji Hadi Awang berucap.Kata Dr Hatta ini kerana ada sidang Dewan Undangan Negeri Kelantan.

Pemimpin lain yang berucap di himpuan itu ialah Penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim,Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Naib Presiden PAS Salahudin Ayub.

Timbalan Presiden PAS Nasharudin Mat Isa tidak hadir di himpunan itu.

Perhimpunan yang bermula pada jam 9 malam itu berakhir kira-kira dua jam kemudiannya. Dipercayai ini kerana ia kurang mendapat sambutan.

Kebanyakan yang hadir pula terdiri dari para penyokong PAS.

Hadi dalam ucapannya antara lain kata PAS tolak perpaduan dengan UMNO kerana parti itu gagal untuk jadi model Islam sebenar.

Katanya pakatan dengan PKR dan DAP lebih bagus sebab itu menang banyak pilihanraya kecil.

Manakala Anwar kata himpunan itu bertujuan untuk tolak dakwaan media dikuasai UMNO kononnya pakatan pembangkang berpoecah kerana isu kerajaan perpaduan.

Ketua Pembangkang itu terus bawa macam-macam cerita lapuk termasuk isu PKFZ dan kehebatan beliau dan rakan-rakan di Parlimen lawan rasuah malah turut selain itu minta Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan digantikan.

Jika ambil kira perhimpuan sama dianjurkan pembangkang tahun lalu di tempat sama, nampaknya sambutan terhadap pembangkang sudah dingin.

Dengan sebilangan besar pengikut PAS, mereka datang nak dengar Tok Guru dan Hadi bercakap, tetapi akhirnya melopong bila Menteri Besar Kelantan itu tak muncul dan Hadi macam nak tak nak bercakap.

Mungkin yang lain barangakali bosan ditipu cerita-cerita politik yang sudah basi dan Anwar pula tak habis-habis nak pertahan pasal kes dakwaan meliwat pembantunya.-30/6/2009


2 Responses

  1. zedmagel says:

    Salam Bro Pejuang Bangsa,

    Apa dia nak pening-pening, jawabnya senang aje. Orang dah meluat dah dah tahu tembelangnya.

    Sekarang dia tengah nak pusingkan lain-lain perkara. Memang tu pun kerja dia.

  2. Anonymous says:

    tak ada konsert tunjuk punggung itu orang tak datang tuh....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.