Isu penyalahgunaan wang peruntukan di Selangor lagi

on Thursday, July 30, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Gerakan Rakyat dan Antikorupsi Malaysia (GERAK), hari Khamis menyerahkan dokumen yang dikatakan bukti dakwaan penyalahgunaan wang peruntukan wakil rakyat oleh seorang ADUN pakatan pembangkang Selangor itu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Pengerusinya Mohd Nazree Yunus memberitahu, selain ADUN terbabit, empat lagi individu didakwa terbabit dengan penyalahgunaan peruntukan berkenaan dengan membuat tuntutan palsu. Ditanya ADUN berkenaan daripada parti mana, beliau menyatakan ADUN tersebut bukan daripada parti DAP. Pakatan pembangkang membentuk kerajaan campuran di negeri Selangor antara tiga parti iaitu PKR, DAP dan PAS. – 30/7/2009

Menurut sumber daripada rakan blogger Selangor ,Gerak melaporkan kepada SPRM bersertakan bukti ini mengesahkan laporan itu tidak ditujukan kepada wakil rakyat dari DAP. Ini bermakna ia menjurus kepada wakil rakyat PAS dan PKR di Selangor . Selain itu ,sumber itu juga menyatakan bahawa dokumen yang diserahkan itu adalah merupakan pengaduan berkaitan peruntukan dana sebuah DUN yang habis dibelanjakan secara tidak berhemah melebihi suku jutaan ringgit dalam tempoh beberapa bulan sahaja….., juga beberapa transaksi berkaitan perbelanjaan dan tuntutan [claim] yang sangat meragukan.

Syabas GERAK dan Ezam !! Jika sebelum ini SPRM cuma siasat Adun DAP ,kini Adun2 PAS dan PKR pulak kena. Mungkin jangan terkejut sudah muka yang kita tengok baik,pijak semuat tak mati itulah penyamun. Mahu tahu cerita orang PKR yang kecewa dengan kerajaan Selangor sendiri klik sini !!


Link

Khalid lemah tangani kemelut lantikan ahli Majlis


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.