Kongsi Gelap Dalang Rumah Urut,Curi Pasir ,Judi

on Wednesday, July 29, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Gerakan Bawah Tanah Dalangi Rumah Urut, Curi Pasir Dan Judi, Dakwa Khir


KUALA LUMPUR, 29 Julai (Bernama) -- Bekas Menteri Besar Selangor Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo hari ini mendakwa kebanyakan kegiatan mencuri pasir, perjudian, spa dan pelacuran di Selangor didalangi "gerakan bawah tanah" atau kongsi gelap.

Dr Mohamad Khir turut mendakwa kumpulan tersebut yang aktif membantu memenangkan calon pada pilihan raya lepas di negeri itu diberikan akses untuk meneruskan kegiatan haram tersebut tanpa sekatan sebagai habuan.

Beliau berkata, ketika beliau menjadi Menteri Besar, hanya 700 lesen premis perjudian, siber kafe dan spa diluluskan tetapi mengikut perangkaan Majlis Keselamatan Negara, Selangor kini dianggarkan mempunyai lebih 4,000 premis seumpama itu yang beroperasi secara haram.

"Kalau melihat muka depan surat khabar hari ini, mungkin ada hubungan antara politician (ahli politik) dengan gerakan underworld (bawah tanah)...," katanya mengulas tajuk muka depan Utusan Malaysia "Kongsi gelap taja YB (Yang Berhormat) kepada pemberita selepas melancarkan Kad E-Amal U-Pay oleh Yayasan Bakti Khidmat Masyarakat Malaysia (YBKMM) di sini.

Beliau turut mendakwa operasi rumah urut atau spa kini bukan sahaja tertumpu di kawasan pusat bandar malah di luar bandar.

"Bukan di Puchong saja, malah di Sabak Bernam pun tumbuh, di Sungai Besar hari ini pun dah ada tiga pusat urut besar. Saya tak tahulah kalau orang di Sungai Besar tu selalu sakit lutut. Sekincan pun dah tumbuh," katanya.

Ini semua akan mendatangkan masalah sosial yang besar dan beliau mahu tindakan sewajarnya diambil pihak berkuasa.

Dr Mohamad Khir turut mempersoalkan mengapa hasil jualan pasir negeri Selangor hanya menyaksikan kemasukan RM4 juta sedangkan kerajaan pimpinannya dulu mensasarkan pendapatan RM200 juta setahun.

Menurutnya, beliau bangkitkan semua ini hanya untuk menegur dan membaiki kelemahan kerajaan negeri dan bukan kerana cemburu.

Selain itu, Dr Mohamad Khir juga berpendapat bahawa Selangor akan bankrap sekiranya usaha menarik pelabur di negeri itu terus gagal.

Katanya, kerajaan negeri Selangor hanya mampu menarik kurang dari RM4 bilion pelaburan pada tahun lepas sedangkan semasa beliau menjadi Menteri Besar kerajaan negeri dapat menarik pelaburan RM11.8 bilion.

-- BERNAMA

Komen PB

Dulu PAS Selangor cakap akan banteras maksiat ,arak ,judi di Selangor tetapi kini sudah tumbuh bagai cendawan di Selangor. Kawasan Sabak Bernam dan Sg Besar yang boleh dikatakan majoriti Melayu dan agak luar bandar sendikit kawasannya di Selangor telah pun ada pusat urut ini semua. Apa kejadah nya semua ini ???


2 Responses

  1. jiwakita says:

    salam......

    Sekarang aktiviti underworld tengah
    kepanasan dan alami kerugian amat besar akibat kejayaan pasukan penguatkuasa melakukan operasi membenteras premis bisnes haram,merampas bahan merbahaya
    dan menahan anggota sindiket....

    Paling 'berbulu' atas kemusnahan
    aktiviti haram ini adalah tauke
    dan talibarut akibat kehebatan
    pihak berkuasa.


    syabas !

  2. Anonymous says:

    dun be stupid la, how much BN pay u? your kids will get the punishment next time, allah wont forgive u

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.