PPP dan Kayveas diminta blah segera dari BN !!

on Tuesday, December 2, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment

PPP dicabar keluar BN segera

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Senator Datuk Wira Syed Ali Alhabshee mencabar Parti Progresif Rakyat (PPP) pimpinan Datuk M. Kayveas supaya segera keluar daripada Barisan Nasional (BN) dan tidak perlu menunggu sehingga pilihan raya ke-13 pada 2012.

Beliau berkata, PPP sering membuat 'kacau' dalam BN dan yang terbaru mengugut akan meninggalkan BN jika kerajaan tidak meminda Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).
''Saya minta Pengerusi BN, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi supaya menyahut ugutan Presiden PPP, Datuk M.Kayveas dengan menyingkirkan segera PPP.

UMNO Bahagian Tanjong Malim menggesa Kayveas membawa keluar partinya daripada BN jika terus mengugut kerajaan meminda Akta Keselamatan Dalam negeri (ISA) sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13.

Naib Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengingatkan Presiden Parti Progresif Rakyat (PPP), Datuk M. Kayveas agar tidak mengeluarkan kenyataan berupa ugutan kepada Barisan Nasional (BN).



Saya rasa tindakan Presiden PPP cukup angkuh dan opportunist mengeluarkan kenyataan itu dan boleh mengeruhkan keadaan lagi .Dahulu beliau la yang bising dan mengugut minta jawatan menteri daripada kerajaan untuk PPP ,kerajaan bagi jawatan kepadanya dan beberapa pemimpin mereka seperti T Murugiah dalam kabinet.

BN dan UMNO tidak perlu tunduk kepada sebarang ugutan jahat daripada mana-mana parti komponen dan Kayveas telah membuat berkali-kali ugutan seumpama itu semata-mata hendak mendapat sokongan murahan penyokongnya dan senada dengan pembangkang.Parti PPP kalau ikut sejarah dan rekod mereka bukanlah parti yang besar dan mempunyai keahlian yang ramai dan PPP ini hanya bergantung kepada BN sahaja semata-mata untuk kekal relevan dan bernafas dalam arena politik tanahair ini.Sikap angkuh dan sombong pemimpin PPP tidak ubah seperti parti pembangkang yang melihat diri mereka hebat itu sudah keterlaluan .

PPP tidak perlu menggunakan alasan ISA untuk parti itu terpaksa keluar bertindak keluar daripada BN . Mereka sendiri boleh memilih jalan mana yang harus dituju .
PPP boleh mengikut jejak SUPP jika tidak sealiran dengan BN lagi dan BN tidak akan rugi PPP ini keluar @ BN sendiri menghalau PPP keluar !! BN tidak wajar melayan sebuah parti kecil yang gemar menimbulkan kontroversi .


One Response

  1. assalamualaikum.

    salam ziarah

    Ini siri lawatan ke semua rumah blogger blogger BPN yang bersemangat dan komited.

    Moga ikatan kita akan semakin jitu dari hari ke hari. Apabila niat kita semua menjadi satu.

    Jangan dihirau cacian orang bahkan jadikan sebagai satu semangat membakar obor perjuangan.

    Berjuanglah demi mengharapkan keredhaan Allah sebagai Tuhan kita yang satu !!!

    salam.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.