BN mampu menang di Kuala Terengganu pada 17 Januari

on Tuesday, December 9, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu akan diadakan pada 17 Januari 2009 dan hari penamaan calon pula pada 6 Januari. Pengumuman ini telah dibuat oleh Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihanraya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar yang pada sidang akhbar di Ibu Pejabat SPR, di Putrajaya, jam 11.30 pagi Jumaat.

Pertembungan antara BN dan Pakatan Rakyat dijangka antara UMNO dan PAS. UMNO akan mempertahankan kerusi ini yang mana pilihanraya ini akan menyaksikan sokongan yang sama berat (50 - 50)dan UMNO pasti mahu mempertahankan kerusi ini.

Selepas Permatang Pauh , kita mendapati banyak isu timbul seperti ketuanan melayu ,agama islam ,hak keistimewaan orang melayu dipertikai ,hak kesamarataan diamalkan oleh pembangkang ,berlaku sedikit pepecahan dalam PR sendiri antara PAS dan PKR-DAP dan semua ini akan menjadi isu hangat di ceramah2 kempen di Kuala Terengganu .

Berlainan dengan di Permatang Pauh ,isu kempen di sana berkisar harga minyak ,kes liwat /sumpah saiful dan ia juga kubu kuat Anwar Ibrahim sendiri . Kebarangkalian untuk BN menang saya rasa ada dan mungkin kelebihan undi melebihi dari PRU 12 . Kemenangan besar itu mungkin susah tetapi jika melihat trend dan mood orang Melayu sekarang yang mungkin telah sedar dari kesannya dari jatuhnya 5 negeri ke Pakatan Rakyat dalam PRU 12 lalu ,harapan untuk BN cerah di Kuala Terengganu .Insyallah kalau ada trip ke Kuala Terengganu dari Bahagian saya untuk support BN di sana ,saya akan turun support BN Terengganu .

pautan
Tiga Faktor Beri Kelebihan BN Terus Kekal Di Kerusi Kuala Terengganu


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.