Pemimpin PAS Husam takut dengan gertak DAP

on Wednesday, December 24, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


PAS mengakui pelaksanaan undang-undang hudud dan qisas mungkin terpaksa ditangguhkan walaupun jika Pakatan Rakyat memerintah negara ini kerana ia memerlukan persetujuan dua rakannya dalam pakatan itu, Parti Keadilan Rakyat dan DAP.

"Pasal hudud kita bincang, kalau tidak boleh terima lagi, kita tangguhkan lagi," kata Datuk Husam.

APA DAH JADI ??? ini petikan lagu Tan Sri S.M Salim .. dalam masa beberapa hari , Husam menukar wajah dari berani seperti singa dalam Wacana Transformasi Politik dengan YB KJ dengan dengan menyerah diri kepada pemimpin DAP sebelum berjuang . Dalam forum itu
Husam menjawab dengan jelas "kita akan buat." YB KJ selanjutnya meminta beliau jelaskan sekali lagi jawapannya dan beliau menegaskan sekali lagi bahawa "kita akan buat" sambil mengangkat jari dan tangan menandakan kesungguhan dan iltizam untuk buat undang-undang hudud dan qisas .

Jika pada permulaan pusingan pertama mukadimah forum itu Husam menerangkan panjang lebar tentang dengan ayat2 Al Quran dan kaitkan dengan kepimpinan iaitu Prinsip ,jadi mana pergi pegangan prinsip politik Husam dan PAS sendiri . Lihat dalam video lagak Husam dalam wacana itu seperti Hero di depan ribuan penyokong tegar PAS dengan bersemangat mengkritik UMNO tetapi apabila digertak sikit oleh DAP ,terus longlai dan surrender .

Adakah PAS akan berkahwin dengan DAP yang terang-terangan menolak dasar Islam PAS? Adakah PKR akan karam sebagaimana ia pernah karam pada 2004 terutama di kawasan orang Melayu? Adakah dasar PAS yang memperjuangkan Islam dan Hudud selari dengan dasar Pakatan dan di manakah PAS sekiranya memerintah nanti? Adakah PAS menjadi anak tiri dalam Pakatan ??

Sebenarnya PAS kini bukan sahaja menghadapi masalah 'penjenamaan' semula dengan kemasukan kaki buli dan kaki samseng dari HINDRAF,JERIT atau ALONG Apek. PAS menswastakan agenda dan matlamat mereka dengan menjadi Pengasas Projek Babi Tercantik dan Terbersih di Kedah dan Selangor .

Realitinya, PAS masih ditakuk lama. Yang berbeza ulama dah tak ramai lagi dalam PAS. Orang Melayu pula mengalami krisis mental dan budaya mat rempit, dadah, zina dan pengangguran- PAS bukannya nak tolong, tapi nak jadi ALONG untuk membelasah orang Melayu dan memalukan Melayu di hadapan Cina.

Bukan itu saja, PAS sanggup menggelarkan dasar Islam Hadhari sebagai sesat dan tak betul sedangkan dasar Amal Maaruf Nahi Mungkar DAP di Pulau Pinang dianggapnya sebagai lebih mulia dan terbilang disamakan zaman Khalifah Umar Abd Aziz.

Bila pemimpin DAP baca bismilah, PAS kata itulah pemimpin Islam. Bila Lim Guan Eng sembang pasal Umar Abdul Aziz, PAS dah tarbiahkan kepada penyokong tegar Lim ini sebagai khalifah. Bila muncul team Erdogan dalam PAS diketuai oleh Husam dan rakan-rakan ,PAS menjadi lebih cacar marba dan kita ;ihat cukup banyak perbezaan pendapat dikalangan mereka. PAS selama bersekongkol dengan DAP ,pejuangan mereka sudah jauh tersasar dari landasan mereka dan nak kata nak pejuangkan orang Melayu tentunya mesti merujuk kepada LIm dan Karpal . Di Pulau Pinang sendiri ,Isu I-Dance buat lah 100 kali demontrasi di Masjid Batu Permatang Pauh ,DAP buat pekak je malah Pemuda DAP mengkritik lagi Pemuda PAS Pulau Pinang.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.