Antara KJ & Husam

on Wednesday, December 31, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Laman-laman web pro pembangkang kini mempersalahkan Khairy Jamaluddin yang telah berjaya membangkitkan isu yang disembunyikan oleh Pas selama ini dengan memaksa Naib Presiden Pas, Husam Musa untuk menjelaskan kedudukan hukum Hudud dan Qisas yang selama ini diperjuangkan oleh Pas dan akhirnya terpaksa menyembunyikan isu ini dan menggantikan manifesto baru pada pilihan raya Umum yang lalu untuk mengkaburkan mata rakyat apabila Mereka bersetuju bersatu dengan Pakatan Rakyat.






Manifesto baru, negara berkabajikan sebenar adalah aksesories kepada Pas untuk memujuk rakyat bukan Islam untuk menerima Pas dalam pakatan rakyat. Husam dikatakan terperangkap dengan soalan Khairy Jamaluddin dan telah membuat kesilapan dengan jawapan bahawa mereka akan melaksanakan hukum Hudud dan Qisas sekiranya Pakatan Rakyat menjadi kerajaan.




Jawapan Husam ini menimbulkan satu suasana yang keliru dan tidak menyenangkan DAP yang sememangnya menentang Hudud dan Qisas. Keadaan bertambah celaru sehingga Nik Aziz dan Hj Hadi terpaksa mencampuri untuk menenangkan kembali keadaan dengan jawapan yang tidak konsisiten yang boleh di anggap sebagai jawapan untuk menyelamatkan keadaan dan hubungan parti mereka.






Terbaru, Nik Aziz berkata Pas akan melaksanakan hukum Hudud walaupun terpaksa menunggu 30 tahun yang merupakan jawapan untuk menyelamatkan maruah parti berkenaan yang tidak lagi memperjuangkan Hudud. Samy Vellu juga meminta Anwar Ibrahim untuk menjelaskan pendirian beliau sebagai Ketua pembangkang mengenai hukum Hudud ini.



Isu ini hebat diperkatakan di perdebatan kembali oleh pemimpin dari BN khususnya UMNO dan juga pemimpin pembangkang yang tidak berpuas hati kepada bom jangka yang dilepaskan oleh Khairy Jamaluddin menjelang pilihan raya kecil Terengganu. Isu ini sememangnya isu yang enggan diperdebatkan oleh Pembangkang terutamnya PAS dan Dap kerana mereka tidak sehaluan dalam memperjuangkan Hudud dan Qisas,

Isu ini timbul dalam satu forum Transformasi politik yang di adakan di Kota Bahru Kelantan oleh parti Pas dengan menjemput Khairy Jamaluddin sebagai penalist. Tujuan mereka untuk mengaibkan Khairy dalam forum ini akhirnya bertukar apabila Khairy berjaya memperbodohkan Husam dan impak yang diterima oleh Pas dalam Forum anjuran mereka sendiri sebenarnya memakan diri mereka sendiri. Anak muda dari UMNO ini telah berani berhadapan dengan ribuan penyokong Pas dan pasti berani menghadapi ejekan dan kutukan mereka dan akhirnya berjaya mendedahkan kebodohan Naib Presiden mereka Husam Musa yang akhirnya dikatakan terperangkap dengan jawapan yang beliau berikan.

Seharusnya ada pihak lagi dari UMNO menganjurkan forum atau debat ulangan setelah Pas menganjurkan di Kota Bahru, baru-baru ini dan menjemput tokoh dari PAS dan PKR untuk menjadi penalist .


2 Responses

  1. Anonymous says:

    Yb KJ memang pemimpin hebat ,berani dan berkarisma ...

  2. Anonymous says:

    Khairy sememangnya bijak dan berkaliber.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.