Datuk Shah Rukh Khan

on Saturday, December 6, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments



Hari Sabtu, segalanya berlangsung seperti dirancang. Bintang Bollywood terkenal, Shah Rukh Khan kini bergelar Datuk setelah menerima Darjah Mulia Seri Melaka (DMSM) yang membawa gelaran Datuk. Berbaju Melayu hitam lengkap bersamping yang diikat ala P Ramlee, Shah Rukh menerima darjah tersebut daripada Yang Dipertua Negeri Melaka, Tun Mohd Khalil Yaakob sempena sambutan hari jadi ke-70 beliau di Dewan Seri Negeri, Ayer Keroh, Melaka.



``Saya berterima kasih kepada kerajaan Melaka kerana memberikan pengiktirafan ini dan menjadikan saya penerima pertama anugerah ini untuk bintang filem Bollywood,''

Katanya, Melaka mempunyai banyak tempat yang indah dan beliau akan datang semula ke sini untuk membuat penggambaran pada masa depan.

"Melaka mempunyai banyak kawasan yang mempunyai panorama yang indah dan saya akan memperkenal negeri ini kepada dunia," katanya.

Beliau juga berjanji untuk membantu kerajaan negeri untuk mewujudkan sebuah studio filem tertutup yang secara tidak langsung akan memajukan industri perfileman Malaysia.

demikian reaksi Shah Rukh selepas menerima anugerah berkenaan. Beliau juga berjanji untuk datang kembali ke Melaka bagi menjayakan rakaman sebuah filemnya tahun hadapan dan juga memberikan komitmen untuk membantu kerajaan negeri Melaka untuk membangunkan sebuah studio tertutup. Sebelum ini melalui filem One 2 Ka 4 lakonan Shah Rukh Khan, telah memaparkan kawasan-kawasan menarik di negara ini termasuk kawasan peranginan A' Famosa Resort, Melaka. – 6/12/2008

pautan

Terpukau Shah Rukh Khan berpakaian baju Melayu


* Tahniah Dato Shah Rukh Khan menerima anugerah Datuk daripada Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Khalil Yaakob dan beliau merupakan bintang Asia pertama menerima anugerah tersebut .Saya amat meminati artis bollywood Shah Rukh Khan selain Salman Khan dan pastinya anugerah ini akan menjadikan Malaysia terkenal di Bollywood.

Melihat SRK memakai pakaian Melayu seperti orang Melayu pulak dan dengan anugerah ini beliau dapat mempromosikan Melaka khususnya dan juga Malaysia sebagai lokasi pilihan filem Bollywood.


3 Responses

  1. Salam Bro

    Mohon istiharkan perang jihad ke atas blog ni yang telah menghina Islam http://surind.blogspot.com/2008/12/hajj-most-shameful-journey-in-history.html ... Sumber diperolehi daripada ahli BPN FAZRULLs

  2. Nizam Gtz says:

    Adakah SRK akan membuka studio penggambaran di rumah media??

  3. bgos2...title datuk umpama sudh tidak berharga lg...bgos2..MELIHAT KECENDERUNGN SAUDARA MMILIH PEMIMPIN, saya sudah dpt mengagak saudara org yg mcm mana..tahniah..semoga kebenaran akan terbit jua

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.