Jam 3.00 ptg dari permatang pauh

on Tuesday, August 26, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Secara umumnya di semua Daerah Mengundi suasana pembuangan undi agak panas, namun tiada kejadian tidak diingini yang erlaku setakat ini. Pihak keselamatan telah meningkatkan pemantauan dan rondaan serta kawalan bagi memastikan pengundian berjalan lancar.

Namun disebabkan kenderaan yang banyak menyebabkan trafik yang sesak menyebabkan kawasan ke tempat pengundian.

10.50 pg

Seorang penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR) ditahan polis selepas dipercayai cuba mengapi-apikan penyokong parti itu di kawasan bawah jejantas di Seri Penanti, jam 10.50 pagi tadi.

Pegawai Perhubungan Media Pilihan Raya Kecil Parlimen Permatang Pauh, Superintendan Shaharon Anuar Abdul Latif, berkata lelaki berusia 22 tahun itu ditahan mengikut Seksyen 186 kerana cuba menghalang penjawat awam menjalankan tugas

11.00 pg

Terdapat laporan petugas pembangkang telah mengugut pengundi dari keluar mengundi dengan kapak di Taman Guar Perahu, Penanti.

11.45 pg

PKR dijangka akan mecetuskan huru-hara di Daerah Mengundi Permatang Tengah dan kawasan sekitar dengannya lebih kurang jam 3.00 ptg bagi menghalang pengundi keluar mengundi pada waktu tersebut.

1.00 ptg

Di Daerah Mengundi Bukit Indera Muda, kerani SPR dikatakan telah mengarahkan warga Emas khasnya wanita untuk memangkah calon no.2 iaitu DSAI. Ini adalah hasil rungutan warga emas terbabait yang keluar dari tempat pengundian tersebut.

3.00 ptg

Jalan di seluruh Pematang Pauh sesak, pihak PKR sedang membuat kesesakan dengan perarakan dan sorakan kemenangan walaupun masa pegundian belum ditutup.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.