Pengakuan jujur Anwar kepada penyokongnya kononya tiada duit dan harta

on Wednesday, August 20, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



banglo indah di bukit segambut dikatakan bernilai RM 7 juta

PERMATANG PAUH: Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau tidak mempunyai dana yang cukup bagi menaja makan dan minum para penyokongnya yang hadir pada setiap ceramahnya. “Puluhan ribu yang datang tetapi air pun tak ada. Saya tak mampu… Saya juga tidak mempunyai saham atau tanah,” kata beliau kepada kira-kira 100 orang di ceramahnya di Kampung Belah Dua.

Anwar yang sentiasa dilihat menaiki kereta jenis Mercedes S320 berwarna perang di setiap ceramahnya juga menafikan kenderaan itu adalah miliknya. “Kereta saya naik itu bukan saya punya. Tapi pak (bapa) saya punya. Saya ni tiada apa-apa pun. Kalau tak percaya boleh tanya Azizah (Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail- Presiden PKR),” kata beliau.

Kesian juga bila dengar rintihan Anwar yang tidak punya dana dan kemiskinan pemimpin yang jujur dan ikhlas ini. Dia tak mampu nak beli kereta, nak beli wira pun tak mampu terpaksa pinjam kereta bapa dia ini adalah kerana Anwar adalah pemimpin yang jujur tidak ada saham tidak ada projek. Inilah sifat pemimpin yang perlu dicari dan perlu dijadikan Perdana Menteri kerana sewaktu dia menjadi Timbalan
Perdana Menteri dia tak dapat satu projek pun, tak dapat satu saham pun atas nama dia lah……. nama orag lain enatah lah…… labu.

Sadis betul rayuan Anwar ini, berlinanagan air mata mengenangkan betapa luhurnya hati pemimpin PKR ini, betapa jujur dan ikhlasnya pemimpin PKR ini yang berjuang untuk rakyat. Beliau juga menyatakan betapa baiknya hati beliau yang sentiasa memberikan kerjasama dengan pihak polis, betapa beliau tidak membenci pihak polis dan betapa disiplinnya pengikut beliau, sungguh terharu apabila mendengar kata-kata Anwar. Mulianya hati mu Anwar pemimpin ku. Mana ada pemimpin sebaik Anwar di dunia ini.

Sementara itu, dalam sesi ceramahnya di Bukit Jelutong di Permatang Pasir dekat sini, Anwar menasihati penyokongnya agar tidak bertindak di luar batasan dan sentiasa memberikan kerjasama kepada polis.

“Saya ni bukanlah antipolis. Jadi kita buatlah apa yang mereka suruh asal jangan bertentangan dengan apa yang kita mahu. Kita bukan mahu keganasan, kita mahu satu perubahan,” katanya kepada kira-kira 5,000
hadirin. Terdahulu, Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyifatkan tindakan sekumpulan yang dipercayai penyokong PKR memukul dan mencederakan dua petugas media yang meliputi pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh kelmarin sebagai amat memalukan.

Perdana Menteri berkata, perbuatan mereka itu adalah serius dan boleh dibawa kepada pihak berkuasa untuk dikenakan tindakan menurut undang-undang jenayah.”Ini perbuatan yang salah. Anda cederakan seseorang, menyebabkan cedera parah, ia adalah serius dalam undang-undang jenayah dan sepatutnya orang itu diambil tindakan undang-undang,” katanya di sini.

Katanya, perbuatan sedemikian juga tidak menggambarkan amalan demokrasi yang sebenar.”Kita cakap kita nak amalkan demokrasi, kita nak kebebasan bersuara, kita mahu supaya pilihan raya itu menjadi cara untuk rakyat memilih wakil untuk ke Parlimen atau Dewan Undangan Negeri. Maka bila jadi amalan demokratik, berkempenlah.

Beliau mengulas kejadian jurugambar Kumpulan New Straits Times Press (M) Berhad (NSTP) Mohd Sairen Mohd Nafis, 26, dan Halim Berbar dari HBL Press News di Perancis diserang sekumpulan lelaki dekat pusat penamaan calon di perkarangan Institut Tuanku Bainun, Mengkuang.

Kesian Anwar, walaupun ada kawan seperti Bush , Soros, Al Gore, Astrada, Gus Dur yang kaya raya mereka sedikit pun tidak membantu kewangan Anwar, apalah kawan macam ini, poster dan bendera dan speker ceramah baju T-shirt itu semuanya datang dari langit kerana Anwar tidak ada dana. Rumah yang mewah itu mungkin Anwar tumpang saja rumah pegawainya Azmin Ali yang kaya raya punyai puluhan kereta mewah dan puluhan rumah mewah diKuala lumpur. Azmin lebih kaya dari Anwar. Inilah sikap ketua yang baik, biar pegawai yang kaya , bos miskin tak apa. Inilah sebenarnya kata-kata sihir yang telah menyihir penyokong Anwar.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.