Cawangan Kg Pelet diserang tentera PKR

on Sunday, August 24, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment



Pada jam lebih kurang 1 pagi selepas ceramah oleh Dato Najib , seorang tua dari PKR datang menghalang jentera UMNO daripada mengendar risalah mengenai anwar kepada kenderaan yang lalu di hadapan bilik gerakan BN Kg Pelet .Tetapi selepas campur tangan dari jentera UMNO yang lain yang berada di situ maka orang tua itu mula bertindak dan pulang ke bilik gerakan PKR yang jauhnya lebih kurang 100m . Kemudian,dalam 20 buah motorsikal pemuda PKR mula datang dan terus menyerbu ke bilik gerakan BN Kg Pelet tetapi dihalang oleh wakil BN dan cuba selesaikan masalah ini. Maka berlaku sedikit kekecohan berlaku dan pertikaman lidah juga termasuk saya sendiri yang mempersoal kehadiran mereka ke sini dan risalah ini. Jika mereka boleh mengedar risalah kenapa mereka menghalang BN dari memberitahu kebenarannya mengenai pemimpin mereka yang mereka anggap seperti nabi iaitu ANWAR IBRAHIM .Mujurlah terdapat 2 anggota SB yang berpakaian biasa dan duduk sebelah saya ketika ceramah semalam menghubungi pihak polis dan seleasai rundingan antara pihak polis mereka pun beredar ke markas mereka seperti gengster dan samseng . Inilah didikan pemimpin mereka yang mereka taksub sangat dan sanggup bergaduh dengan penduduk kampung sendiri .




Jam menunjukkan hampir 4 pagi ,suasana agak sejuk dan kenyang selepas makan nasi kandar pelita untuk jentera yang berjaga di bilik gerakan .Tiba2 seorang pemuda bermotorsikal datang dan meluru meminta bantuan dari dikejar oleh anggota keselamatan PKR . pemuda itu dikatakan menyebar risalah kepada bilik gerakan dan diketahui oleh samseng PKR . Suasana mula menjadi panas dan mereka ingin memukul pemuda itu dan ingin menyerbu masuk ke bilik gerakan BN Kg Pelet. Samseng PKR ini agak ramai dan mereka ini adalah orang Kg Pelet sendiri dan semua jentera UMNO mengenali mereka. Keadaan bertambah kecoh dan mereka ingin menangkap pemuda itu .Cari dan maki oleh samseng ini dan saya dan anggota keselematan UMNO juga turut sama di maki. kata2 kafir ,yahudi ,anak haram,beranak keluar kot punggkok kedengaran di bilik gerakan Kg Pelet. Pihak keselamatan Kg Pelet terus menghubungi pihak polis dan menanti kehadiran polis dari Balai Kubang Semang. Jelas mereka seperti histeria dan naik minyak dan mahu pukul pemuda itu .Motorsikal mereka juga turut dirampas dan dibawa ke markas mereka. Undang2 sudah tidak diendahkan lagi oleh mereka yang mahu mengambil tindakan sendiri dan kalau tidak dihalang saya rasa budak itu sudah mati dipukul mereka. Jelas dari golongan tua dan muda PKR sendiri sperti orang gila yang mengamuk dan mereka ini jelas tidak fikir panjang jika ditangkap sumbat dalam lokap.

Polis mula tiba dengan trak Land rover FRU dan kereta waja polis. Polis terus menghalang mereka dan menyuruh mereka beredar .Pemuda itu selamat di dalam bilik gerakan Kg Pelet dan diambil keterangan oleh polis terus dibawa ke balai polis Kubang Semang .



Kesimpulanya , jika mereka boleh mengedar risalah di meratas jan di Kubang Semang dan merata tempat lagi tetapi kenapa BN tidak boleh mengedar risalah kempen kami.Inikah keadilan yang mereka perjuangkan ,tidak mungkin kerana mereka ini semuanya suka keganasan dan melakukan kekacauan .Pengawai polis tentu pening setiap malam berlaku gaduh yang ditimbulkan samseng PKR yang sudah bertapak pada hari penamaaan calon lagi . Saya tidak dapat mengambil gambar mereka kerana tidak mahu menjadi seperti jurugambar NSTP itu .Tetapi geng PKR ini adalah orang Kg Pelet juga dan mereka mahu lari kemana lagi .Mereka juga turut mengugut pukul saya kerana menghalang mereka dari asuk ke kubu BN Kg Pelet . Saya teringat lagi akan kata2 amanat Dato Hisyamuddin di permatang pauh ini Hidup dengan Pejuang2 Melayu UMNO Permatang Pauh yang akan berjuang di barisan depan untuk mempertahan bangsa,agama dan negara.


One Response

  1. aku dh tau kes hg pi balai.Politik sememangnya kotor..satu kampung pun boleh gaduh kerana politik. Nk pi umh tok pn segan,coz hg dh involve politic..silap2 aku kena pukul.hahhaa

    Bila masuk politik kg pelet mcmni la..better hg msk geng Tmn .Penduduk kg pelet mmg ssh skit sentimen mereka. Kes edar risalah tu aku ada tgk mrk tangkap 2 org ..di permatang pauh.Tapi takda la pukul..org kg pelet ni ssh skit.

    http://wrlr.blogspot.com/2008/08/2-petugas-umno-di-tangkap-polis.html

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.