Misi Kemanusiaan KP1M ke Myanmar hanya tunggu surat kelulusan

on Sunday, September 9, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Status mengenai pemergian Misi Kemanusiaan Kelab Putera 1 Malaysia ke Myanmar terjawab semalam dan ianya hanya menunggu surat kelulusan sahaja .

 Presiden KP1M, Datuk Abdul Azezz Abdul Rahim, berkata setakat ini, persiapan yang dijalankan berjalan lancar hasil sokongan dan bantuan daripada pelbagai pihak di negara ini dan kini hanya menanti surat kelulusan daripada kerajaan yang dijangka minggu hadapan ( Isnin ) selepas pulangnya PM dari APEC  .


Bekalan barangan makanan dan perubatan setakat  telah berjumlah  560  tan untuk  diagih-agihkan kepada pelarian etnik Rohingya di beberapa kem pelarian yang telah dikenalpasti oleh Kelab Putera 1Malaysia.



Sejak enam bulan lalu, etnik Rohingya yang beragama Islam menghadapi pelbagai masalah termasuklah ditindas dan terbaru, diancam kebuluran.

GPB doakan kepada semua sukarelawan misi kemanusiaan KP1M diketuai Dato Azeez ini selamat dan berjalan dengan sempurna .



Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.