Strategi Pinggirkan Bangsa Melayu sekarang ini Oleh Cina

on Monday, April 14, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Di sini saya senaraikan beberapa strategi untuk meminggirkan orang melayu yang dilakukan oleh orang cina malaysia. Saya berharap strategi bangsa pemakan ?!@#$@# ini dapat dipatahkan secepat mungkin..

1.Syarat bahasa mandarin
Cina ?!@#$@# ini telah menetapkan syarat bahasa mandarin untuk bekerja di syarikat2 mereka..Ini secara langsung menunjukkan mereka meminggirkan orang melayu yang ingin mendapatkan pekerjaan..kesannya ramai orang melayu menganggur..Isu pelajar melayu tidak pandai berkomunikasi dalam bahasa Inggeris adalah propaganda semata-mata..

2.Pengambilan pekerja asing
Majikan cina cenderung mengambil pekerja asing tanpa permit untuk bekerja di syarikat mereka..ini secara tidak langsung meminggirkan orang melayu..kita lihat situasi sekarang bangsa asing lebih diberi keutamaan berbanding bangsa melayu..

3.Perolehan kerusi yang banyak dalam DAP
Dengan keadaan orang melayu berpecah belah..orang cina bersatu di dalam parti DAP..mereka berjaya menawan sebuah negeri melayu di utara..mari kita lihat sama ada orang melayu di Penang terpinggir seperti orang melayu di singapura ataupun tidak..

4.Pembinaan keretapi laju ke singapura..saingan kepada ktmb dan akhirnya hilang lah nama keretapi TANAH MELAYU..
Ini merupakan satu strategi jangka panjang untuk menghilangkan nama TANAH MELAYU..Oleh itu kita bangsa melayu perlu bersatu padu menolak projek ini yang secara jelas tidak membawa kebaikan kepada orang melayu secara total..ini adalah satu bentuk untuk memecah monopoli melayu dalam industri rel..

5.Ruang sewa tinggi yang tidak masuk akal dipusat2 membeli belah
Unutk mengelakkan orang melayu dari menceburi bidang perniagaan di pusat2 membeli belah..cina ?!@#$@# ini telah merangka satu pelan strategi untuk meminggirkan orang melayu dengan mengenakan sewa tinggi kepada melayu..selain itu mereka juga akan membuat masalah kepada perniagaan melayu dengan pelbagai cara untuk menyuruh orang melayu gulung tikar..

6.Harga rumah yang mahal di bandar
Pelan jangka masa panjang dan saya rasa strategi mereka ini telah berjaya..orang melayu terus dipinggirkan di bandar..kita lihat situasi di bandar2 besar majoriti cina memilih DAP berbanding parti yang bekerjasama dengan melayu..kita boleh lihat betapa halusnya strategi cina ini..

7.Isu penternakan ?!@#$@#
Isu penternakan ?!@#$@# ini juga merupakan strategi masa panjang untuk mengeluarkan orang melayu dari tanah sepang..kita lihat mereka ini membina kandang ?!@#$@# haram dekat dengan kawasan melayu dengan harapan orang melayu akan berpindah dari situ..Justeru orang melayu terus dipinggirkan di dalam negeri mereka..

8.Propaganda open tender
Jika melayu mendapat tender..boleh dikatakan 60% nilai tender pergi kepada cina ?!@#$@# ini..60% itu terdiri daripada bahan mentah,jentera dan pelbagai peralatan yang dijual dan dimonopoli oleh cina..tapi jika cina yang dapat tender..100% nilai tender pergi kepada diorang..dengan mewujudkan sentimen bahawasanya orang melayu terlibat dengan gejala rasuah kronisme dan nepotisme mereka mengambil peluang ini dengan memperkenalkan open tender..apa yang saya tahu open tender ini menyebabkan orang melayu tidak akan ada bisness langsung sebab tidak diberi peluang..cara nak elakkan gejala rasuah dan kronisme ini adalah menguatkuasakan lagi undang2..bukan dengan memperkenalkan open tender orang melayu langsung tidak diberi peluang dalam perniagaan..

saya berharap orang melayu akan sedar dengan strategi2 yang mereka rencanakan..jangan biarkan cucu cicit kita terpinggir di dalam negara mereka..di dalam tanah tumpah darah nenek moyang mereka..kita perlu selidik setiap kenyataan pemimpin2 cina ini..

Malaysia for malay..
Buy chinese product last..

Forum mykmu.net


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.