Racist ke UMNO ??

on Friday, April 18, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



UMNO memang parti racist!!

Tapi ...

racist UMNO tidak pernah merampas harta benda bangsa lain.

racist UMNO tidak pernah mempertikaikan hak bangsa lain mengamalkan sosial adat budaya bangsa lain.
(Di Indonesia dan Thailand ... no such thing as hak bertutur dgn bahasa ibunda mereka... tiada sekolah China atau India)

racist UMNO tidak suroh berperang dgn org lain.
(di Fiji dan di Afrika, anak temapatan terpaksa mengangkat senjata untuk mempertahankan hak mereka)

racist UMNO hak memperjuangkan hak org Melayu di TANAH MELAYU!

racist UMNO menjaga kepentingan bumiputera!!


Racist UMNO yang di perkatakan ...
masih lagi berpegang kepada lunas Islam.

tapi kini .......

-Ketuanan(milik) melayu kita dicabar kini diagungkan pula KETUANAN RAKYAT !!!
-DEB dihapuskan di Perak dan Pulau Pinang untuk beri laluan kepada open tender yang dikatakan lebih adil tetapi yang tersuratnya menyempitkan lagi kontraktor melayu dan pemberian 100% kepada cina dari tender hingga ke bahan binaan . Melayu tak dapat apa2- Isu babi bakal digunakan untuk merampas tanah orang melayu
- Sekarang ini semua isu-isu seperti rasuah ,penyelewengan,gila kuasa ,penindas semua disalahkan kepada melayu .bermakna hanya bangsa melayu yang buat salah .. aku cukup marah apabila parti bangsaku UMNO dituduh macam2 oleh parti dap, dan juga komponen BN sendiri MCA dan MIC . bila parti mereka kalah ,mereka salahkan UMNO ,diri sendiri yang salah tak mahu mengaku ..
-Geran tanah di Perak diberi secara percuma oleh Nizar tetapi yang dapat majoriti CINA


kata2 PM Tunku Abd Rahman

“….orang Melayu sedia memberi hak-hak yang munasabah dan patut kepada orang bukan Melayu. Orang Melayu telah memberikan pengorbanan yang banyak daripada hak-hak sebagai bumiputera Tanah Melayu kepada bangsa yang bukan Melayu. Belum ada satu bangsa anak negeri yang telah berbudi sebegitu banyak seperti yang telah diperbuat oleh orang Melayu. Sungguhpun ada jaminan hak-hak istimewa Melayu dalam perjanjian Persekutuan tetapi tidak sekali-kali mencegah atau menyekat bangsa-bangsa yang bukan Melayu daripada mencapai kesenangan dan kekayaan dan lagi sehingga sekarang hak-hak istimewa itu masih belum lagi menghasilkan keadaan yang setaraf di antara orang Melayu dengan yang bukan Melayu…”


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.