Projek Koridor Selangor Maju : RM100 juta ternak besar-besaran

on Tuesday, April 8, 2008 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Kontroversi penyiaran gambar lima ekor "babi panggang" dalam laman web ahli Parlimen Seputeh & ADUN Kinrara, Selangor, Teresa Kok membawa kpd pengumuman oleh Teresa bahawa mesyuarat Exco Kerajaan Selangor pada 2 April 2008 telah meluluskan peruntukan RM 100 juta bagi tujuan pembinan ladang ternakan babi moden.

Beliau mempersoalkan kenapa isu penyiaran gambar itu menjadi kontroversi melahirkan rasa gembiranya dengan keputusan kerajaan negeri itu meluluskan projek penternakan babi itu dan menjadi contoh kepada kerajaan negeri lain.

Teresa juga memaklumkan Exco bertanggungjawab dalam bidang pertanian ialah Yaakob Sapari dari PKR merupakan pakar dalam bidang pertanian moden.
Teresa juga memaklumkan keputusan mesyuarat Exco Selangor berkenaan penyiaran memanggang 5 ekor babi panggang sebagai meraikan kejayaannya pada pilihan raya umum lalu di Salak Selatan. Nasib baik tak jemput jentera Melayu!!! Mungkinkah lima ekor babi yang dipanggang itu menggambarkan kejayaan pembangkang menguasai lima negeri

Penyiaran gambar berkenaan mempunyai banyak tafsiran. Ramai berpendapat ia menguatkan keyakinan orang ramai DAP yang mendakwa parti berbilang kaum sebenarnya adalah parti yang kuat "Kecinaannya".



Tahniah buat wakil-wakil rakyat Melayu khususnya Pas kerana bersama meluluskan projek mendirikan ladang penternakan babi bernilai RM100 juta di Sepang".
"Mereka dah beri kelulusan untuk ternakan babi besar-besaran di Selangor, aku nak tanya mereka bila pula nak beri kelulusan untuk ternak lembu, kambing dan ayam buat orang Melayu.

Ini membuktikan Menteri Besar hanyalah boneka yang dicucuk hidung. Inilah sandiwara yang mereka mainkan.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.