Cabaran Dr Mazlee terhadap Najib seperti jurucakap Pakatan !

on Wednesday, May 23, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments


Cabaran kejantanan Najib secara live  supaya turun debat oleh moderator Dr Mazlee Malik ini  sudah melampau . Apakah Dr Mazlee bercakap mewakili suara pembangkang ? ataupun beliau ini gila nak  glamour kononnya dia paling hebat kalau bicara tentang debat di Malaysia ini .

Dalam Islam ada ke hukum tentang perlunya  perdebatan seperti ini ? Ini semua budaya barat yang bertuhankan demokrasi .

Ya debat hanya pertahan idea tapi politik di Malaysia tetap berpaksikan kepada politik kepartian .Kata pi la apapun terhadap Rafizi atau KJ , penyokong masing tetap pertahankan hujah pemimpin mereka . Nak politik matang hanya  retorik sahaja !


Debat Sinar Harian antara Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin dan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berakhir dengan harapan ia akan menjadi pencetus kepada debat antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelang 


Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). Moderator Debat Sinar Harian, Dr Mazlee Malik mencabar kedua-dua pemimpin kanan itu agar muncul dalam satu debat, yang boleh dianjurkan oleh Sinar Harian dengan kerjasama Astro Awani dan Bernama 24, bagi menjelaskan kerangka dasar parti-parti masing-masing sebelum PRu13. 


 Katanya, ia penting bagi negara menuju status negara maju dan selaras dengan kehendak rakyat. "Kita sudah dengar debat pada tahun 2008 di Amerika Syarikat, 2010 di UK, dan di sini negara kita, kita harap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Umum Datuk Seri Anwar akan muncul pada debat menjelang Pilihan Raya Umum," kata beliau ketika menutup Debat Sinar Harian sebentar tadi. Cabaran beliau itu turut disambut positif oleh hadirin di Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf di sini malam ini, yang jumlahnya sekitar 400 orang. 


 Dalam sesi debat itu, Maszlee yang juga moderator program berkata, dakwaan yang menyatakan debat merupakan budaya barat dan tidak sesuai dengan budaya di negara ini, disifatkan sebagai penghinaan kepada rakyat Malaysia. 


 Menurutnya, debat adalah penghargaan kepada akal fikiran dan cara rakyat berfikir dalam usaha mewujudkan politik matang dan bertamadun. "Debat hanya untuk pertahankan idea dan memastikan idea yang dilontarkan itu dicabar. Bukan seperti 'satu suara' seperti dalam ceramah. 


 "Ini adalah medium untuk didik rakyat di peringkat permulaan dan diharapkan ia akan jadi politik baru selepas ini," katanya. Maszlee berkata, untuk mewujudkan politik matang dan bertamadun, rakyat memerlukan maklumat adil serta saksama dalam membuat pilihan tepat ketika mengundi.


   Menurutnya, demokrasi bukan sekadar buang undi semata-mata, sebaliknya ia lebih kepada bagaimana undian boleh dijalankan, berdasarkan keadilan maklumat. "Media perlu beri ruang demokrasi yang adil, bukan setakat beri pendapat tanpa pembelaan. Ini yang dikatakan politik baru," katanya.












5 Responses

  1. Anonymous says:

    ini ex lecturer uia, ngajar dulu2 pn mcm kartun!

  2. Anonymous says:

    Dr Maszlee dah merapu bila mencalonkan dirinya sendir sebagai moderator.....memalukan dan menjengkelkan umpama naik bakul angkat sendiri....masih banyak lagi moderator yang lebih baik daripada diri dia kat Malaysia nie.

  3. Anonymous says:

    Kalo puak PR nak sgt Najib berdebat dgn ANUar kt bg jer tajuk 'Kenapa Jubur Jadi Pilihan Masa Kini'.... Kalo tajuk ni aku bersetuju. wkakakaka

  4. Anonymous says:

    tak usah lah nak berdebat mazli kau nak cari apa bagus sangat ke kau tu? Rakyat keseluruhannya telah tahu kebaikan dan kelemahan BN. Sepatutnya Pembangkang yg dipimpin oleh peliwat tegar tunjukkan bukti kepimpinan dan pembangunan yg terbik pada negeri yg diperitah seperti yg digembar gemburkan, lebih maju drp malaysia ke atau pendapatan penduduknya tinggi tahap jenayahnya kurang ke terutama kelantan, baru lah boleh mendabik dada, ini kalau menunjukkan kemaluan Anwar dan azmin sedang melkukan aksi sex dan mat sabu juga sex badril amin juga sex nik aziz yg bermuka muka, buat apa tiada bukti yg kuat, anwar ibrahim tidak ada satu jasa pun pada Malaysia selain daripada menjahanamkan Malaysia adalah. hidup kau tidak akan tenteram Anwar sehingga kau keliang lahad, akau rasa lebih 40 rayat malaysia mendoakan kehancuran kau Anwar Ingat dan sedarlah seksaan Allah amat menyeksakan tidak tertanggung oleh tubuh kau yang semakin kendur itu.taubatlah jadilah manusia yang soleh agar ramai yg mendoakan selepas kau mati.

  5. Anonymous says:

    laaaa.. takkan baru sikit dinuit jolok dah nak mengamuk sakan......

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.