Proton P3-21A boleh ditempah 14 Mac serentak seluruh negara !

on Sunday, March 11, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 10 Comments




PROTON Holdings Bhd (Proton) menafikan spekulasi yang mengatakan model kereta global yang diberi nama kod P3-21A mengalami masalah teknikal hingga mengakibatkan kelewatan pelancarannya, sebaliknya ia disebabkan menunggu waktu yang paling sesuai untuk pelancaran rasmi.

Pengarah Urusan Kumpulannya, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir berkata, Proton P3-21A akan dilancarkan pada penghujung Mac dan pihaknya mahu masa itu sesuai dan disertai pihak berkepentingan terutama Perdana Menteri.

Sehubungan dengan itu juga, menurut Syed Zainal, ketika ini tempahan belum dibuka, namun melihat kepada reaksi ramai pihak mengenai model itu dijangka mendapat sambutan menggalakkan selepas dilancarkan.

“Syarikat menjangkakan bagi pasaran luar negara seperti Thailand dan Indonesia akan dilakukan pada tahun ini juga, manakala pasaran Australia berkemungkinan pada tahun depan,” katanya pada sidang media mengenai pameran automotif Proton, ‘Power Of 1’ di Subang Jaya, semalam.


‘Power Of 1’ adalah pameran automotif terbesar Proton yang akan berlangsung selama lima hari di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 14 hingga 18 Mac ini. Dalam pameran itu, orang ramai turut dapat menyaksikan model kereta global secara langsung dan membuat tempahan pada 14 Mac secara serentak di seluruh negara.


Katanya, Proton menyasarkan untuk menerima 1,000 tempahan P3-21A dalam tempoh lima hari pameran itu berlangsung dan orang ramai boleh melihat proses penyatuan komponen kenderaan syarikatnya.

“Power Of 1 adalah satu agenda Proton untuk memperkukuhkan jenamanya kepada orang ramai dan ia bakal memberi pulangan keuntungan melalui pameran, jualan dan aktiviti bersama 10,000 pengunjung yang dijangka hadir setiap hari.

 “Pameran ini turut dilengkapi litar mini yang memberi peluang kepada orang ramai untuk melihat demonstrasi oleh Alister McRae mengendalikan kereta rally Satria Neo S2000 yang memenangi Kejohanan Rally Asia Pasifik 2011,” katanya.


Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai syarat baru pembiayaan kewangan oleh Bank Negara Malaysia (BNM), beliau berkata, pihaknya percaya ia bukan saja memberi kesan kepada produk kereta nasional, tetapi ia juga menjejaskan industri automotif secara keseluruhan.

“Perbincangan bersama bank dan BNM sudah dibuat dan kita masih menunggu sekiranya terdapat sebarang inisiatif yang boleh ditawarkan bagi membantu orang ramai mendapatkan pembiayaan,” katanya.


10 Responses

  1. Salam Perjuangan.. Mohon dipautkan link blog saya di blog hebat ini.

    http://assassincyber.blogspot.com

  2. Anonymous says:

    pegi la mabuk kete nih... nak soh orang booking, harga malah gile... kualiti ala kadar aje...

    Kalau kena loan sampai 9 tahun tu maknanya harganya mahal lah... org tak mampu, tapi sebab nak kasi nampak macam mampu bagi lah loan sampai kete pun nak terbarai...

  3. Anonymous says:

    kalau kena dgn harga aku pakai proton balik la...

    pejuang hamas...

  4. KZSO says:

    ramai berminat tapi dgn syarat baru bank negara, ramai tak layak untuk membeli/tempah.

  5. Anonymous says:

    kenapa bangga keta luar?

  6. Anonymous says:

    bukan pasal bangga, pasal kualiti,cukai,harga.

  7. Anonymous says:

    Mmmm..previous similar model Persona Elegance looks better.

  8. kualiti pada aku hampir sama dgn keta lain....yg seharga dgnnya...cukai biasalah...pusing balik dapat kat rakyat balik....harga...rasenya takder masalah...sbb berpatutan...lagi pun sesuaila dgn kemampuan...klu lebih mampu pakai ajelaa keta mahal....jgn duk kutuk orang lain yg tak mampu macam awak...

  9. Anonymous says:

    kualiti.........skrng ni org nak kualiti........kereta mahal2 tapi kualiti kurng

  10. Farah says:

    kualiti ke x model baru ni kita sama2 lihat...yeahhhh

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.