NISSAN nak bikin kereta budget guna model semula DATSUN

on Thursday, March 22, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Nissan antara jenama yang sudah lama bertapak di Malaysia dengan jenama Tan Chong Motor. Jenama Nissan antara yang menjadi pilihan terutamanya di segmen kereta sport yang berharga berpatutan. Antara jenama yang model sport yang popular adalah Skyline, GTR, Fairlady dan lain2.

kereta popular 80 an ..Nissan Sunny Datsun 130Y 

Kini Nissan bakal kembali memeriahkan industri dengan segmen kereta budget yang semakin menjadi pilihan ramai. Model yang bakal dikeluarkan semula adalah Model Datsun yang merupakan model popular Nissan suatu masa dahulu.

Nissan mengambil langkah yang sama dengan Volkswagen dan Renault iaitu mengeluarkan kereta model budget yang menjadi pilihan pengguna pada masa kini.

Model Datsun bakal dikeluarkan di Asia dan bakal memasuki pasaran India, Rusia dan Indonesia pada 2014. Datsun juga bakal dipasang di Indonesia. Pemilihan Indonesia bakal memberi impak yang besar kepada industri permotoran Malaysia kerana persaingan bakal menjadi lebih sengit dan pastinya vendor Malaysia akan merasai kesannya nanti.


This would make the nation one of Nissan's biggest production centres in Asia.


Indonesian President Susilo Bambang Yudhoyono welcomed the announcement.


"Nissan is bringing new jobs and new vehicles to Indonesia," he said. - BBC News

Strategi memperkenalkan Datsun sebagai model budget bakal meningkatkan kuasa Nissan di dalam industri permotoran dunia yang semakin mencabar. BLOG RAZIS 






Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.