Adakah simbol logo PAP diambil dari simbol Yahudi ??

on Tuesday, March 13, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


Benarkah   simbol   petir pada logo parti PAP  adalah sama dengan  salah satu  simbol Yahudi  Petir /Flash yang memuja Dewa Thor .

Masyarakat zaman awal memang taksub terhadap keadaan sekeliling dan ketika itu mitos berkaitan petir ialah masyarakat Greek dengan Zeus dan masyarakat Norse dengan Dewa Thor . Menurut fahaman masyarakat Norse , Dewa Thor akan menggunakan tukul saktinya untuk berlawan dengan musuh . Apabila tukul itu dipukul pada musuh , maka cahaya petir akan terpancar menandakan kehebatan kuasanya .



Ironinya , pengaruh simbol tukul Yahudi  ini juga banyak mempegaruhi hingga ke Russia ( Soviet Union )  ketika Perang Dingin di mana logo tukul digunakan .



Apakah logo petir  parti  yang menjadi idola DAP ini begitu taksub kepada mitos-mitos lama iaitu Dewa Thor ?  Atau pun parti PAP ini taksub kepada pengaruh komunis Soviet Union ketika itu ?

Persoalan ini  terjawab jika kita merujuk kepada wikipedia PAP di bawah ini ..

Initially adopting a traditionalist Leninist party organization together with a vanguard cadre from its labour-leaning faction in 1958, the PAP Executive later expelled the leftist faction, bringing the ideological basis of the party into the centre, and later in the 1960s, moving further to the right. 


In the beginning, there were about 500 so-called "temporary cadre" appointed[7] but the current number of cadres is unknown and the register of cadres is kept confidential .KLIK DI SINI


Maka terbukti la penubuhan PAP ketika itu diresapi pengaruh komunisme dan beridolakan Bapak Revolusi diktator  Russia ,  Lenin ( dipercayai seorang Yahudi )   )  .  Jadi , tak mustahil simbol petir  Yahudi  diambil untuk dijadikan logo PAP kerana ia mempunyai   kaitan dengan komunisme diasaskan Karl Marx ( Yahudi ) .

apa simbol yang  di buat Lenin ini ?? 


Patut la  DAP di Malaysia nak sangat Chin Peng balik Malaysia dan Parti Komunis Malaya dianggap pejuang kemerdekaan oleh Mat Sabu ...


Rujukan 


Rahsia Simbol Yahudi ( m.s 133 ) 


One Response

  1. Anonymous says:

    info yang menarik bro ...tahniah !

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.