Sam AMK buat lawak bodoh tunjuk hero

on Thursday, January 21, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments


ANGKATAN Muda KEADILAN (AMK) mempersoal tindakan kerajaan yang tidak mengheret orang Umno-Barisan Nasional (BN) yang giat menyemarak isu kalimah ‘Allah’ dalam laman sosial facebook, sebaliknya mengkambinghitamkan seorang pelajar.
Ketuanya, Shamsul Iskandar Mohd Akin (gambar) berkata, kerajaan menutup mata kepada dalang sebenar kumpulan yang menamakan diri sebagai ‘Menentang Penggunaan Nama Allah oleh Golongan Bukan Islam’ dalam facebook.
Menyifatkan tindakan itu sebagai pendakwaan terpilih, beliau hairan kerana pengendali dan pegawai kumpulan itu, tidak diheret sama ke mahkamah. "Kumpulan itu jelas didukung orang Umno-BN. Kenapa tidak dakwa mereka? Mengapa hanya pelajar sahaja didakwa, bagaimana pengendali laman itu?
"Maknanya, tangkapan itu untuk meredakan keadaan sahaja sedangkan pelaku sebenar yang membakar gereja terlepas begitu sahaja," katanya kepada Suara Keadilan.
Antara pentadbir kumpulan itu ialah Exco Pemuda Umno Malaysia, Tun Faisal Ismail Aziz dan Mohd Ridhuan Tee Abdullah manakala antara pegawainya ialah Datuk Mukhriz Mahathir.

FreeMalaysiaToday


Nampaknya, Ketua Angkatan Muda Keadilan ini tidak mampu untuk membezakan diantara maksud "ancaman" dan juga "bantahan" didalam isu sentimen agama yang melanda negara sekarang.

Shamsul Iskandar ini telah menyerlahkan akalnya yang pendek serta kurang cerdik didalam membuat kenyataan berkenaan isu kalimah Allah dan juga kes serangan keatas gereja diseluruh negara.

Mengapa pula Ketua AMK yang kurang akal ini mempertikaikan bantahan terhadap penggunaan kalimah Allah oleh golongan bukan islam didalam FaceBook?

Apakah menjadi kesalahan di mata Ketua Angkatan Muda Keadilan ini jika umat islam menyuarakan rasa tidak senang mereka demi untuk memperjuangkan kesucian kalimah Allah itu sendiri?

Ternyata Anwar telah melakukan kesilapan yang paling besar didalam melantik orang yang tak berotak seperti Shamsul Iskandar ini sebagai Ketua pemuda parti Keadilan.

Jika Ketua Angkatan Muda Keadilan sendiri sudah terserlah kurang cerdik seperti ini, pasti yang menjadi pencacai mengikut menyondol dibelakang Shamsul Iskandar ini penuh dengan selut sahaja didalam kepala mereka.

Inilah jadinya apabila tahu diri itu kurang berakal tetapi mahu berlagak seperti seorang yang cerdik.

Kaldai takkan berubah menjadi kuda walau bagaimana disolek sekalipun. Ia tetap akan berbunyi seperti kaldai juga.

sumber : che wan


6 Responses

  1. ISAC says:

    Mamat ni kan berkawan dengan lembu jugak....Lembu hidup...

  2. Anonymous says:

    Salam bro, KEtua Pemuda Anjing PKR ni bukan pandai mana pun bro...bengap cam binatang jek!! kekadang tu aku naik lawak plak tgk dia ni...cam anjing menyalak pun ada! kui...kui...kuii!!

  3. hahahaha...adoi apa pnye ketua AMK la...
    bantahan n ancaman pon x pandai bezakan...
    blik skolah dlu la pas2 bru msuk dalam kancah politik lg k!! yeahhh!!!

  4. Anonymous says:

    Dah le pendek..kita panggil dia Pegawai Pendek...lembu hidup ke kerbau pendek..ahahaha..kalau dah ngok tu ngok jugak, inilah kalau dah berangan-angan nak jadi calon wakil rakyat dlm PRU13 nanti, asyik menyondol je kerja dia, homework tak buat asyik nak meniru. G tukar seluar jean laaa malu aa lain kali nak protest elok pakai pampers dewasa at least terkencing tak de nampak meleleh ..

  5. lembu ni sbnarnya anak melaka tetapi kalah ketika bertanding di Dun Melaka .. negeri sendiri pun tak terima org spt dia ni ..

    cakap je lebih tp habuk pun tarak !!

  6. Anonymous says:

    Kalo pendek mcmni selalu nyer babi pendek..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.