Mogok Lapar taktik mahu tunjuk simpati dan kesian !!

on Sunday, May 24, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Pakatan mogok lapar demi Perak

Pakatan Rakyat menganjurkan mogok lapar 72 jam bagi mendesak pembubaran DUN Perak dalam usahanya menentang pengambilalihan kuasa BN sejak Februari lalu.

Mogok lapar yang bermula jam 10 pagi Selasa ini di Wisma DAP negeri, di depan bangunan DUN, akan dirasmikan oleh menteri besar gabungan pembangkang Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dan speaker mereka V Sivakumar.
Ia akan berakhir dengan solat hajat pada petang Khamis ini di pejabat Perak.
Program bantahan seumpama itu pertama kali sejak krisis itu berlarutan hampir empat bulan lalu walaupun Mahkamah Rayuan semalam mengesahkan pelantikan Datuk Seri Zambry Abd Kadir sebagai menteri besar.


Ini sumber dari media mereka iaitu Malaysiakini ,yang hairan aku setiap kali apa mensyuarat geng-geng Nizar ini berlangsung di WISMA DAP .Betul la kot kerana kerana DAP la ni kepala pembangkang di Perak kerana mereka mempunyai 18 kerusi dan paling banyak berbanding PAS dan PKR.

MOGOK LAPAR ini adalah tak makan kerana memprotes @ tidak puas hati terhadap sesuatu tuntutan/perkara .Selalu di Malaysia mungkin kita dengar mogok pekerja sahaja tetapi kini mogok lapar oleh pemimpin politik. Mogok Lapar ini selalu kita dengar di luar negara seperti di India ,Afrika dan sebagainya .Di India memang selalu kita dengat mereka mogok lapar malah Mahathma Gandhi sendiri ketika menentang British .

Setahu saya, tiada ajaran mogok lapar dalam Islam dan Islam sendiri tidak mengajar umatnya mogok lapar tak makan sehingga beberapa hari .Hari ini kita lihat Nizar ni sudah banyak terpengaruh dengan budaya hindu yang dibawa oleh Sivakumar. Lagi satu ,dalam sejarah tamadun Melayu adakah anda pernah baca orang Melayu mogok lapar ketika zaman Hang Tuah ke @ sehingga zaman Bristh dan Jepun menjajah Tanah Melayu .

Kalau nak mogok lapar betul-betul ,ok aku nak tengok jangan makan @ minum .Ada berani ka !!! Jangan dok kat belakang pi telan air dan susu pulak ..itu mogok apa??

Mogok lapar ini semua sengaja untuk tarik perhatian rakyat untuk simpati dan kesian tetapi disebaliknya mereka ini sanggup buat apa sahaja demi kuasa yang telah hilang dan mereka tidak boleh menerima hakikat sebenar.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.