TUDIA ! DALANG JAHAT SERIBU JAHAT DISEBALIK PULAU MAZU TERBONGKAR !!

on Tuesday, December 10, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments



Guan Eng a.k.a tokong ini kalau  kantoi bohong , memang sial la muka dia bila menipu dan paling kurang ajar kiasu ini dia akan menghina orang itu seperti mana gelaran nenek rasis kepada Datuk Jahara Hamid . 

Isu pertukaran nama Pulau Jerejak di Pulau Pinang kepada "Mazu Island" yang tersembunyi sejak sekian lama, Guan Eng cuba pula menyalahkan pihak lain khususnya UDA Holdings yang mempunyai kepentingan 60% ke atas pulau tersebut.

Pulau Jerejak yang mempunyai keluasan 362 hektar itu pernah dijadikan pusat tahanan penyakit kusta sejak 1930 dan didakwa kini telah ditukar kepada "Mazu Island". 

Buktinya Bekas pejabat pegawai yang menjaga pesakit kusta didakwa telah dijadikan kuil "Mazu" (Goddess of Sea) secara haram !!! . 

DAP  ternyata bersikap double standard bila mana mereka paling lantang menghentam isu perobohan candi oleh pihak swasta di negeri Kedah selain  mendesak digazetkan sebagai tapak warisan UNESCO.
Tetapi di Pulau Jerejak , mereka menyokong pembinaan haram tokong Mazu di  tempat sepatutnya digazetkan sebagai tapak warisan dan bukannya menjadi pusat penyembahan. 


Ketua Menteri Lim Guan Eng menjelaskan kerajaan negeri tidak pernah meluluskan pertukaran nama Pulau Jerejak kepada ‘Pulau Mazu’ seperti didakwa sesetengah pihak.
Kerajaan negeri tidak pernah berikan kelulusan itu. Untuk beliau (Datuk Jahara Hamid) membuat dakwaan seperti itu, jahat seribu jahat. 

Jangan berlagak macam ketua pembangkang yang dulu, cakaplah yang benar,” katanya dalam sidang akhbar di Georgetown hari ini.
Lim berkata beliau sedang menunggu laporan daripada pihak berkenaan berhubung isu ini.
“Kami akan jawab isu ini. Saya masih menunggu laporan daripada pegawai pejabat tanah. Sehingga saya menerima laporan itu, saya tidak akan mengulas lanjut isu ini,” katanya.
Terdahulu, ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan 2014 pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN), Ketua Pembangkang Datuk Jahara Hamid (BN-Teluk Air Tawar) mahu kerajaan negeri menjelaskan mengenai nama Pulau Mazu yang didakwa sebagai nama baru kepada Pulau Jerejak.
Mengulas dakwaan Jahara bahawa berlakunya pilih kasih berhubung tindakan diambil terhadap peniaga Melayu dan Cina di Pantai Bersih, Butterworth, Lim berkata ketua pembangkang itu sepatutnya tidak menjadikan ia sebagai isu perkauman.
“Janganlah main isu perkauman. Kalau nak cakap mengapa tidak ada tindakan, kita sedia terima. Tetapi jangan cakap mengapa tidak ada tindakan ke atas peniaga Cina tetapi ambil tindakan ke atas peniaga Melayu,” katanya. -Bernama

Bila didedahkan pulau Jerejak diceroboh nak dijadikan pulau Mazu , beliau panas dan menuduh Ketua pembangkang sebagai jahat seribu jahat . 

Walhal nama dan gambarnya terpampang antara orang kuat disebalik pembinaan tokong di pulau jerejak . 

Nak bohong rakyat lagi ke tokong ?? Siapa sebenarnya yang jahat  ??








Walaupun Guan Eng menafikan gambar beliau bersama seorang individu yang dipercayai pengendali kuil "Mazu Island", namun banyak bukti menunjukkan keterlibatan Kerajaan DAP Pulau Pinang dalam isu ini. Malah, UDA Holdings tidak tahu menahu tentang kewujudan perkara ini. Apabila Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid mendedahkan bukti di DUN Pulau Pinang yang mendakwa Kerajaan Negeri Pulau Pinang terbabit dalam pertukaran nama pulau tersebut, Guan Eng enggan menjawab malah ADUN DAP dan PKR menuntut Datuk Jahara menarik balik tuduhan tersebut.



Walaupun berbagai penafian, namun sumber mendakwa akan ada lagi pembinaan yang akan dijalankan dan paip air sejauh 50km telah dibina merentasi "Mazu Island".
















Baca Selanjutnya: http://apple-bru.blogspot.com/#ixzz2n3HhmXm4


4 Responses

  1. Anonymous says:

    Tahniah kepada PAS dlm isu ini......anda layak di gelar HANJING BANGSAT ....menikus dlm apa jua tindakan DAPigs terhadap warisan melayu & agama islam di penang.....Garang hanya bila berdepan dgn UMNO (saudara se agama & se bangsa).......

  2. Anonymous says:

    Patutlah mereka menghalau dan menghapuskan perkampungan Melayu Batu Uban di hadapan Pulau Jerejak. Rupanya inilah agendanya. Tokong dibina secara haram di atas tanah UDA.

    Elok pergi bom saja rumah berhala setan Mazu tu.

  3. hassan says:

    senang utk perbagai aktiviti yg menyalahi undang2

  4. hassan says:

    anda juga bersubahat

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.