Gelaran Nenek Rasis biadap dan merendah kaum wanita - Jahara @dzainalabidin

on Tuesday, December 10, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



- Ketua pembangkang, Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang Datuk Jahara Abdul Hamid menyifatkan kenyataan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang melabelnya "racist grandmother" atau nenek rasis sebagai biadab dan tidak sopan.

Beliau yang sangat kecewa dengan label itu mahu Ketua Menteri memohon maaf dengan serta-merta dalam persidangan DUN.

"Lim tidak sepatutnya merendah kaum wanita dan perkataan itu tidak seharusnya keluar dari mulut seorang Ketua Menteri.

"Itu adalah satu penghinaan kepada semua wanita di dunia ini dan saya mahu Lim memohon maaf," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Dalam laporan akhbar hari ini, Lim telah melabel Jahara sebagai seorang nenek rasis kerana membawa isu perobohan gerai-gerai makanan tidak berlesen yang didakwa dilaksanakan secara tidak adil dalam persidangan DUN semalam.

Sementara itu, Jahara berkata kerajaan negeri pimpinan DAP telah bersikap

"berat sebelah" dengan perbezaan layanan dalam meroboh gerai-gerai makanan tanpa lesen di negeri ini.
Katanya, terdapat empat restoran "makanan laut" yang besar telah beroperasi di tanah milik kerajaan negeri di Jalan Bagan Ajam yang berada tepi pantai namun tiada tindakan perobohan dilakukan.


"Restoran seafood berkenaan dibina dengan konkrit tetapi hanya diberi kompaun setahun sekali sebaliknya seorang makcik yang berniaga di depan rumahnya di Persiaran Gurney, gerainya telah diroboh tanpa diberi sebarang notis minggu lepas," katanya.

Beliau berkata keempat-empat restoran makanan laut itu dibina di satu bangunan kekal tetapi mereka hanya dikenakan kompaun.
"Ini satu tindakan yang tidak telus dan kurang adil dan saya berharap Lim dapat memberikan penjelasan yang munasabah," katanya. - BERNAMA



2 Responses

  1. Anonymous says:

    Cara Lim Babi Sial DAP membuat perang saraf utk MEMATIKAN smgt juang ADUN Melayu ialah dgn berulang2 kali tanpa alasan betul melabel RACIST.. lagi dan lagi supaya kita LEMAH!

    Kita wajib serang bukan bertahan. Jangan takut dgn pemakan BABI bangsa CINA DAP ini..mereka makhluk tk malu.. meniru sifat2 babi..

  2. DAPig says:

    Harap ADUN Melayu jgn stop dr menjadi betul2 RACIST MELAYU dek krn di asak dgn label berupa jahat oleh DAP tu.. sebaliknya gandakan lagi tuntutan dan perlaksanaan terhadap hak dan agenda Melayu Bumiputera Islam termasuk golongan India Muslim!

    DAP sengaja gunakan senjata RACIST itu utk lemahkan suara org Melayu dlm DUN.. supay akit ajd takut dan malu2 utk ckp soal hak perlaksanaan Melayu.. mereka tau itu sifat kelemahan org Melayu yg MALU!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.