Misteri Gunung Sadahurip berbentuk pyramid seperti di Mesir ?

on Friday, March 9, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments




Ahli arkeologi melihat Gunung Sadahurip di Garut, Jawa Barat. Misteri yang besar menanti akan diumumkan: adakah benar bahawa gunung itu mengandungi sebuah piramid yang besar yang saiz lebih baik Giza Pyramid di Mesir? Di Bosnia, enam tahun yang lalu pada tahun 2005, sebuah bukit bernama Visocica mendapat kemasyhuran.


Gunung Sadahurip berbentuk piramid di Garut, Jawa Barat (Turangga SETA) [Kredit: Web]
Seorang peminat arkeologi dan ahli perniagaan, Semir Osmanagic, mendapati penampilan luar biasa pada bentuk bukit 213 meter tinggi pada bulan April 2005.

Satu siri penggalian telah dijalankan untuk terus menjawab andaian. Beliau mendakwa bahawa beberapa incriptions batu terselindung telah dikesan. Penggalian akhir membawa kepada cahaya bahawa piramid yang terletak di bukit adalah lebih besar bahawa Giza.




Ahli arkeologi adalah terhadap penentuan. Walau bagaimanapun, Osmanagic tidak teragak-agak. "Mereka hanya cemburu," katanya kepada LiveScience. "Mereka telah mengajar pelajar bahawa rakyat Bosnia purba cavemen. Dan secara tiba-tiba, struktur buatan manusia yang kompleks didapati."

Adakah dapatan di Garut yang diilhamkan oleh penemuan serupa di Bosnia?

Ahli Pasukan Bencana bencana Purba, Sumule Iwan, berkata tidak untuk menempatkan.

"Piramid Garut telah dijumpai secara kebetulan sebagai satu pasukan yang memandang kepada kesalahan dan gempa bumi yang lalu," katanya kepada VIVAnews.

Iwan berkata gempa bumi yang dianggap sebagai peristiwa berulang dengan masa berkala, termasuk gunung berapi.

"Adalah dipercayai bahawa tamadun manusia pupus akibat bencana seperti gempa bumi dan letusan gunung berapi yang lalu."

Dengan mengenai piramid Garut, pelbagai penilaian saintifik lebih mencari, termasuk karbon dating, menunjukkan bahawa struktur buatan manusia.

Terdahulu, Jabatan  Sejarah dan Arkeologi berkata Indonesia mungkin mempunyai piramid.

sumber : archaeologynewsnetwork



Komen GPB 


Negara jiran seperti Indonesia  kita sudah mula mengkaji sejarah ketamadunan manusia awal di Nusantara ini yang mungkin sezaman dengan kerajaan Mesir di negaranya /


Adakah Tanah Bumi Jawi ini masih  ada tinggalan  nenek moyang   dulu yang belum disentuh lagi dan diterokai oleh anak cucu cicit mereka ??   Banyak sebenarnya tempat-tempat misteri di negara kita tahu tetapi kita dalam lagi  mengkajinya  ....








5 Responses

  1. Anonymous says:

    x phm nape tulis..bahase melayu keling

  2. Anonymous says:

    google translate fail...

  3. Anonymous says:

    jangan kita perjuangkan bangsa, tapi perjuangkanlah islam dahulu diikuti bangsa :)

  4. Anonymous says:

    dipulau besar melaka terdapat kesan2 blok batu kawi bersegi rectangular di depan surau dekat makam sultan ismail tapi diorang pakar arkeologi melaka buat degggje..........ada stuktur yang terbenam disitu..sayang

  5. Anonymous says:

    hendaknya ada undang2 dibawah antiquittes dan artifaks dimana setiap bangunan baru yang dibina dikawasan peninggalan sejarah hendaklah di gali di bawah penguasaan pihak jabatan tersebut terlebeh dahulu beberapa meter untuk menentukan adanya kesan2 peninggalan terbenam disitu sebelum meluluskan nya

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.