BN berjaya membawa negara ke rangking 10 negara paling berdaya saing di dunia

on Thursday, May 20, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments

Menurut kajian IMD Business School, Switzerland, Malaysia berada pada ranking ke-10 negara yang paling berdaya saing di dunia bagi tahun 2010. Pada tahun 2009, Malaysia berada pada tangga ke-18, melonjak 8 tangga ke tempat kesepuluh terbaik. Kedudukan Malaysia ini lebih baik berbanding France (24), Germany (16), India (31), Indonesia (35), Korea (23), Russia (51), United Kingdom (22) dan Brazil (38).

Pelan Tranformasi Kerajaan yang dilakukan telah berjaya meletakkan kedudukan Malaysia berada dalam keadaan yang kondusif untuk menarik lebih banyak pelaburan asing ke negara ini. Satu petanda baik setelah peningkatan KDNK pada kadar 10.1% bagi suku pertama 2010 berbanding 4.4% bagi suku keempat pada tahun 2009.

Kadar efisiensi kerajaan Malaysia juga meningkat daripada tangga ke-19 pada tahun 2009 ke tangga ke-9 pada tahun 2010. Kedudukan yang lebih baik dari segi efesiensi kerajaan berbanding USA (22), United Kingdom (29), Turkey (47), Brazil (52), China (25) dan Russia (40). Kedudukan kadar keberkesanan yang lebih baik berbanding beberapa buah negara besar yang lain. Ini merupakan satu kebanggaan bagi rakyat Malaysia. Jagalah nama baik negara. Makmurkan negara ini, kekalkan kestabilan dan bersyukurlah dengan nikmat keamanan yang ada. Tahniah Malaysia.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.