Anwar sudah janji jika Pakatan memerintah negara ini , TPM 2 adalah untuk DAP

on Friday, May 28, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


Diatas adalah kenyataan Anwar yang disiarkan Nanyang Siang Pau semalam Mei 26 Jun, 2010. Maaf saya pasti anda tidak faham apa yang tertulis. Berikut adalah terjemahannya.


Pendikata, Anwar sedia menawarkan pada Cina jawatan Timbalan Perdana Menteri Dua dari DAP, jika Pakatan Rakyat memerintah. Siapa pula ditawarkan jawatan Perdana Menteri Pertama?

Mana dia tahu DAP yang mempunyai lebih kerusi dari PKR sekarang sedia terima jawatan TPM2 dan bukan jawatan PM itu sendiri atai TPM1?

Mana dia tahu dia masih ada untuk PRU akan datang? Beberapa soalan Karpal di Mahkamah nampaknya sudah menjurus seolah-olah Anwar sudah bersalah. Nampaknya Anwar akan masuk kembali ke penjara melainkan kalau dia melarikan diri ke luar negara dan mendapatkan suaka politik dalam masa terdekat ini.

Kita terus dengan keratan akhbar mengenai Anwar lagi berikut:


Terjemahannya:


Nampaknya bunyi macam janji-janji Sepetember 16 2008.

Kalau ikut Anwar, PAS tidak akan dapat pegang apa-apa jawatan tinggi, kerana TPM1 akan diberikan kepada Sabah atau Sarawak. PAS akan jadi keldai yang digunakan tapi hanya dikasi makan rumput kering. Jentera mereka yang akan bekerja keras tapi PKR yang tidak ada jentera akan jadi PM dan DAP yang cucuk hidung mereka masih dapat jawatan dan pegang kuasa sebenar.

Apa hal pun, inilah yang dikatakan Anwar pengkhianat bangsa. Lihatlah bila DAP memegang kuasa di Pulau Pinang, Perak dan Selangor yang mana majoriti masih orang Melayu. Bagaimanakah layanan yang dibuat ke atas orang Melayu dan minoriti seperti India?

Anwar sedia berjanji kerana dilihat pengundi Cina dah bersatu menyokong DAP dan dia sanggup apa saja asal dapat lepas dari merengkuk dalama penjara atas kesalahan sendiri.

Dia sanggup kaum bangsanya menjadi mangsa seperti mana DAP menuntut hanya kepentingan bangsa Cina saja tanpa mengira untuk berlaku adil pada bangsa2 lain, tak kira di Semenanjung atau Sabah/Sarawak. Padanya asal dia jadi PM.

DAP dan pengundi Cina jangan jadi bodoh percaya dia ada lagi kuasa semasa itu. Dia tidak ada masa lagi. Menunggu masa untuk masuk penjara kembali.

sumber : the unspinners


SOKONG PAKATAN BERMAKNA ANDA SOKONG PARTI ULTRA KIASU DAP JADI TPM


One Response

  1. Anonymous says:

    politik, semua boleh berlaku bagi mencari kemenangan untuk mengisi cita-cita.Bagi pengikut yang tidak menggunakan akal fikiran mengikut seperti lembu kena cucuk hidung akan kecundang bila-bila masa saja.sekarang sudah terbukti bukan.kadang-kadang perasaan negetif dalam diri ini dapat menyalamatkan dari di tipu.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.