Penang Bangkit !! : Guan Eng dan Melayu 2,3 Kerat

on Wednesday, December 9, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment

Saksikan kebenaran isu Melayu 2 , 3 kerat dijadikan alasan bodoh untuk halau Ketua Pembangkang Datuk Azhar Ibrahim keluar dari Sidang DUN Pulau Pinang baru-baru ini.




Memang Adun Pantai Jerejak dari PKR , Guan Eng serta termasuk Speaker tidak faham maksud sebenar Melayu 2 , 3 kerat yang disebutkan oleh Azhar Ibrahim. Mereka faham masuk kerat itu seperti potong/khatan dan apa yang dimaksudkan oleh Azhar sebenarnya ialah bilangan kecil Adun Melayu PR dalam kerajaan PP.

Kerana salah faham dan bodoh dalam bahasa Melayu inilah menyebabkan Azhar dihalau keluar dewan oleh Speaker pekak . Tetapi oleh kerana Azhar mahu Mansor Othman berbahas dengannya , Mansor mendiamkan dirinya dan membiarkan rakan-rakannya bukan Melayu dalam DAP dan PKR ini membelanya kononnya menyakiti hati Adun Melayu dalam PR . haha lembutnya hati Adun Melayu PR ..haha

Tau pun sakit hati , yang Si anak Singh is king dan beberapa Adun DAP dan PKR menuduh Adun BN ini perompak ,lanun ,samseng dan macam-macam lagi tak sakit hati ke ??

Inilah Demokrasi ala Pakatan Rakyat ... sapa cakap banyak akan dicantas !!


One Response

  1. Bro, inilah gaya komunis mengendalikan kerajaan..... kalau seluruh negara mereka dapat, kita akan lihat bagaimana mereka tunjuk belang mereka....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.