Terkini ! Pemuda Umno kecam tuduhan Dap Sarawak insiden tembak didalangi BN ! @khairykj

on Wednesday, August 14, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments




KENYATAAN MEDIA
KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA

Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia amat kesal dengan tuduhan serta kenyataan biadab dan tidak bertanggungjawab Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen di mukasurat depan Borneo Post hari ini 14hb Ogos, 2013.

 Beliau menuduh bahawa insiden kes tembak-menembak serta jenayah yang berleluasa di negara ini adalah sebahagian daripada sandiwara Barisan Nasional (BN) bagi mengembalikan beberapa akta yang telah dan sedang dimansuhkan.

Tohmahan serta tuduhan itu jelas merupakan satu bentuk hasutan yang serius, keterlaluan dan bertujuan mempengaruhi rakyat bagi membenci BN selaku kerajaan yang dipilih secara sah pada pilihan raya umum lalu.

Kenyataan Chong sebagai pemimpin kanan DAP yang juga merupakan Ahli Parlimen Bandar Kuching itu jelas menampakkan tahap pemikirannya yang cetek dan keanak-anakan bagi memperjuangkan politik kebencian yang diamalkan pembangkang terutama DAP selama ini.

Atas rasa tanggungjawab serta cintakan keamanan negara, kesejahteraan rakyat dan prinsip memperjuangkan amalan politik matang, Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan 'politik kotor' Chong dan berharap ia membuka mata rakyat tentang kualiti pemikiran dan perjuangan politik para pemimpin pembangkang.

Sehubungan dengan itu, satu laporan polis telah kami buat laporan di Balai Polis Indera Mahkota, Pahang (NO Report : Kuantan/02689/13)ke atas Chong supaya satu tindakan undang-undang yang tegas dan adil dapat dilaksanakan ke atasnya.

KHAIRY JAMALUDDIN ABU BAKAR
Ketua
Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia


3 Responses

  1. Anonymous says:

    Bah. pertama:

    Saya syaki GENG-GENG KONGSI GELAP Cina/India yg. MONOPOLI geng jenayah kat Malaysia ini, termasuk dlm penggunaan senjata api dan dadah!

    Patutnya mana-mana si SAMSENG GANAS, diHUMBAN terus dgn GARI dlam lokap polis! Kat Barat yg asyik MELALAK mcm anjing liar psl "demokrasi/hak asasi kesamaan semua termasuk penjenayah" pun akan terus BERKASAR dgn ganas dgn SWAT team dia - kdg-kdg terus tembak sampai MATI; mana-mana SAMSENG kalau MELAWAN polis, walau tak ada senjata! Dan Cina/India imigran kat Barat, bukan main PENAKUT kalau dgn k'jaan Barat/Polisnya! Dan tak pulak si loyar-loyar buruk whatever-liberty SAMPAH yg. juga PENAKUT, MELALAK - kat M'sia saja berani!

    Saya syaki KEBANYAKAN jenayah berleluasa ini kerja GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA, yg nak menghapuskan dalam pembunuhan beramai (Genocide), ke atas umat Islam/Melayu, termasuk pemimipin, bijak pandai dan usahawan kat bumi pusaka Tanah Melayu kita ini, dgn segala mcm cara, termasuk pembunuhan, kemalangan jlnraya terutamanya dgn lori/treler, kemalangan industri dan kebakaran! Cara jenayah-jenayah ini memang dilakukan pd Bumiputera Mexico dan Latin Amerika.

    Lihat berita JENAYAH terbaru yg amat MENGGERUNKAN psl GENG KONGSI GELAP CINA/INDIA! Yg gerunnya, ada Cina kongsi Gelap kerja dlm hartanah (real estate), maka ini amatlah MEMBIMBANGkan bila makin banyak rumah/kedai/kpg Islam/Melayu, TERBAKAR - Hari Raya ini bukan main banyak lagi kebakaran, termasuk kebasaran besar di kpg air di Sandakan, kpg-kpg di Bayan baru, Datuk Keramat, Kucing, Sentul dsbnya! Saya syaki mungkin kebakaran-kebakaran ini berkaitan dgn nak ambil tanah kpg, kedai atau nak halau/bunuh umat Islam/Melayu dari kwsn perumahan/kpg! Bila penduduk/tuan rumah terpaksa pindah - maka apa jadi pd. TANAH yg kebakaran rumah/kpg-kpg ini? Dan siapa DALANG utama yg menaja Cina yg jadi 'pelabur' dlm geng kongsi gelap ini? Lagipun ejen dan sy. hartanah akan tahu tentang segala mcm butiran, alamat, akaun bank dsbnya.

    Dan saya syaki geng kongsi gelap yg besar makin ditaja oleh CINA SAMSENG DAPigs/PKR yg sekutunya, Barat-Israel. Bahkan CIA-MI6-Mossad juga terlibat dalam sindiket dadah/senjata api global, seperti yang ditaja besar-besaran mereka di Afghanistan, Mexico dan Latin Amerika ( lihat http://www.intrepidreport.com/archives/968, Zeta gang connected to U.S. Special Forces/Mossad, By Wayne Madsen, March 10, 2011!). Ini adalah untuk menghancurkan moral jenerasi muda dan meningkatkan JENAYAH termasuk akibat penggunaan dadah/senjata api, untuk menghuru-harakan negara, di Dunia Islam dan Dunia Ketiga, yang kaya minyak-gas. Jadi senanglah mereka nak MENJAJAH! Dan Mossad-CIA pula berpusat di S'pura (lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, Wednesday, September 2, 2009).

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi keenakan masakan KAMPUNG Melayu kita, nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering!)

  2. Anonymous says:

    Bah. Kedua:

    Jadi, KDN mesti buat RISIKAN meluas SEGERA dan perlu tubuhkan pusat EJEN yg lebih TANGKAS dan CEKAP - sebab keadaan jenayah ini amat merbahaya buat Islam/umatnya dan negara pusaka kita ini. Sila lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2013/08/10/Gang-36-one-of-the-most-feared-in-the-nation.aspx, Gang 36 one of the most feared in the nation, Saturday August 10, 2013:
    KUALA LUMPUR: Gang 36 was originally made up of Chinese members before it was taken over by Indians to become one of the most feared secret societies in the country…..The expert said there were still Chinese members in Gang 36, but they played a more passive role as “investors”. They pour money into the gang to fund its activities which allow them to double their money.

    “Most of the time they would have legitimate jobs like in real estate.”

    …..He said the fear surrounding Gang 36 had led to many thugs just using its name to set up their own units, adding that membership was hard to verify with it being such a loose organisation…..

    Makcik Sambal Belacan.

  3. Anonymous says:

    Punca pak mertua kau dan kau..5 negeri kalah, terbukaan, telus..pada hal kau org pun x terlus..Meka kurang ajar seba pak mertua kau dan diri kau bagi muka..Najib tukang ikut..dua dua pelingkup..kau pun 2x5....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.