Salleh Man gagal tadbir MAIPP, 76 penerima zakat belum dapat duit !!

on Friday, August 2, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




- Nasib golongan kurang berkemampuan di negeri ini yang masih belum menerima bantuan Hari Raya Aidilfitri mendedahkan kepincangan Kerajaan DAP Pulau Pinang dalam mentadbir hal ehwal agama Islam khususnya pengurusan masjid.


Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri, Datuk Jahara Hamid berkata, masjid merupakan institusi yang penting dalam menyalurkan bantuan zakat kepada golongan yang memerlukan.


Sehubungan itu tegasnya, sebarang masalah yang timbul perlu diselesaikan segera supaya tiada pihak yang teraniaya terutama mereka yang amat 
mengharapkan bantuan zakat sebagai persiapan menyambut 1 Syawal.

"Segala masalah yang timbul janganlah dibiarkan tergantung begitu sahaja terutama menjelang hari raya.

"Kerajaan negeri khususnya Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) tidak boleh berlengah, minta mereka segera selesaikan segala kemelut," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas nasib 76 penerima zakat MAIPP majoritinya warga emas yang masih belum menerima bantuan berkenaan pada tahun ini berikutan jawatankuasa kariah masjid yang menguruskan perkara itu kini 'digantung'.


UMNO negeri baru-baru ini melahirkan kekesalan dengan proses pilihan raya bagi memilih jawatankuasa masjid yang sedang berlangsung kerana didapati tidak telus dan tidak mengikut prinsip demokrasi yang sering dilaung-laungkan oleh pembangkang.


Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Zainal Abidin Osman berkata, pihaknya menerima maklumat ada dalam kalangan calon yang kalah tetap dipilih memegang jawatan dalam jawatankuasa kariah masjid.


Sebaliknya calon yang menang pula disingkir dan tidak mendapat tempat dalam jawatankuasa berkenaan.
Sementara itu, Yang Dipertua MAIPP, Datuk Mohd. Salleh Man memberitahu, isu sedemikian tidak sepatutnya ditimbulkan memandangkan pihaknya telah meletakkan tanggungjawab menyalurkan bantuan zakat kepada pegawai masjid.
"Disebabkan jawatankuasa kariah masjid digantung tugas maka peranannya kini dimainkan oleh pegawai masjid seperti imam dan bilal.
"Penduduk terbabit boleh rujuk kepada mereka," katanya yang juga Pesuruhjaya Pas negeri.


One Response

  1. Anonymous says:

    Nampakya MUSUH ISLAM/Melayu akan terus ketawa macam SYAITAN DURJANA! Lihat kat K'tan ni! Pemimipin Melayu/Islam PAS yang asyik beriya nak sokong Syiah tu, kenapa tak bantu orang miskin kat K'tan ni, yang di bawah PAS dah BERDEKAD. Lihatlah anak-anak yatim Melayu/Islam malang ini dibantu oleh peniaga CINA - tak tahu latarbelakangnya; dari nama Kristian ‘Sunny’nya, takut dia ini Kristian Zionis!). Dahlah puak Kristian CINA DAPBIAWAK/PKR makin mengKRISTIANkan Orang Asli dan Bumiputera miskin Sabah/S'wak, juga Bumiputera Melayu liberal! Saya juga risau kalau tanah anak yatim ini diambil atau dijual kat si 'penderma' Cina ini, kerana nak pindahkan anak-anak yatim kat rumah yang hanya bernilai 20, 000! Di P. Pinang, kpg-kpg PUSAKA Melayu habis TERGADAI - bermula dari beli satu lot tanak kpg - kemudian si Cina buka kilang, habis rosak seluruh sawah padi kat kpg; jadi yang lain, turut jual kat Cina ini! Jadi, sepatutnya yg membantu umat Islam miskin dan anak yatim perlu dari pertubuhan ISLAM sendiri seperti JAKIM/YADIM/TABUNG HAJI dsbnya, kerana sekarang ni ramai CINA RASIS DAPBIAWAK/PKR talam dua muka yang amat MERBAHAYA, nak rampas tanah pusaka umat Islam/Melayu. Lihat ini di http://www.nst.com.my/nation/general/orphan-siblings-to-get-new-home-1.330527, Orphan siblings to get new home, By Sharifah Mahsinah Abdullah, 01 August 2013:

    KOTA BARU: A TEENAGER, who raises his four younger brothers and sisters single-handedly, will have something to cheer about this Hari Raya Aidilfitri.

    After their plight was highlighted by the New Straits Times, a businessman pledged to build a home for them next week.

    Muhamad Zulhairie Zainudin, 17, who works in a foodstall, and his brothers and sister also receive assistance and aid from donors, who had been touched by their plight.

    Businessman Datuk Sunny Ung said it was heart-wrenching to see the living conditions of the children and felt moved to provide the five children a better home.

    He said their home in Kampung Chekok here was not suitable for them.

    "I hope the children will be more cheerful and comfortable, especially the girls, when celebrating Hari Raya Aidilfitri in their new house."

    Ung had allocated RM20,000 to replace the old house.

    Their new home is expected to be ready by next week.

    "I was inspired to donate and get involved in charity work as Kelantan has a high poverty rate.

    He said many people were forced to live in similar conditions as the five children and had no one to turn to for aid.

    "In this case, the elder brother is forced to find work to support his younger siblings."

    Zulhairie thanked Ung and other donors for the aid, especially when they were making preparations to celebrate Hari Raya Aidilfitri.

    The children been supporting themselves since their parents' death in 2008 and last May......

    MAKCIK Tempurung – PERTAHAN Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.