NGO Lawyer For Liberty gelarkan Majlis Agama Islam Johor bertindak ala TALIBAN !

on Wednesday, August 14, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




NGO hak asasi dan reformasi undang-undang, Lawyers for Liberty (LFL) mendakwa pihak berkuasa agama Johor bersikap "seperti Taliban" kerana merancang untuk merobohkan satu surau kontroversi di negeri itu yang didakwa dibina dengan tidak menepati arah kiblat.

LFL dalam tulisan di Twitter turut mempersoalkan sekiranya arah kiblat tersebut perlu dipatuhi oleh manusia dan bukan oleh surau.NGO itu juga mempertikaikan tempoh tahanan reman selama empat hari ke atas pemilik resort itu.

"Taliban dah bertapak di Malysia - syabas BN,"."MAIJ (Majlis Agama Islam Johor) macam Taliban, @PDRMsia (polis) salahguna kuasa tangkap/reman pemilik resort, majistret (pula) bersekongkol benarkan empat hari reman."Agaknya @PDRMsia dah jadi penguatkuasa Taliban Msia lupa kerja sebenar – sibuk tangkap 'penghina' Islam bila hari-hari orang kena tembak/letupan," kata LFL dalam tulisan berkenaan.

LFL mengulas laporan media berhubung kenyataan penasihat MAIJ, Datuk Noh Gadut yang mengandaikan surau itu mungkin akan dirobohkan kerana tidak menepati arah kiblat.

Keputusan itu bagaimanapun dilaporkan akan hanya ditentukan oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri dalam masa sebulan lagi, kata Noh seperti dilaporkan media.

Yang Dipertua Majlis Daerah Kota Tinggi Hasrin Kamal Hashim dalam laporan Sinar Harian hari ini mengakui bahawa pihaknya telah meluluskan pelan bangunan berkenaan.

Dalam laporan sama, Pegawai Daerah Kota Tinggi Mohd Noorazam Osman pula berkata surau terbabit dibina atas tanah persendirian dan tidak dimiliki atau diwakaf kepada JAIJ.

Surau yang terletak dalam kawasan sebuah Surau di Kota Tinggi itu meraih kontroversi apabila digunakan untuk satu upacara keagamaan oleh sekumpulan penganut Buddha pada Sabtu.

Pemiliknya, seorang warga Singapura kini ditahan reman mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan berhubung kesalahan mencemarkan tempat sembahyang dengan niat hendak mengaibkan agama mana-mana golongan.


One Response

  1. Anonymous says:

    Lawywers for liberty konon - mereka ni HARAM JADAH penjilat kaki "demokrasi/hak asasi" SAMPAH Barat-Zionis! Bayangkanlah kalau umat Islam pergi ceroboh gereja, kuil Hindu/Cina! Jadi yg Taliba sebenarnya ialah loyar-loyar RASIS ANJING LIAR DAPKURAP/PKR!

    Kat Jerman/Barat, hanya perayaan Kristian sebagai acara RASMI negara; adakah mereka sambut Aidilfitri, Deepavali, Hari raya Cina dsbnya dengan sama - jgn haraplah! Gereja boleh tumbuh macam cendawan tapi masjid dan rumah ibadat agama lain, dikawal ketat. Dan wanita Islam pakai tudung tak boleh kerja dengan k’jaan di Jerman! Dan pertubuhan Jerman Konrad Adeneur pula nak masuk campur hal "hak asasi" agama kat M'sia ni, apasal? Dasar PENJAJAH Barat-Zionis memangnya HIPOKRIT, PENIPU dan SAMSENG LAKNAT! Maka kenapa loyar-loyar buruk DAPKURAP/PKR tak MELALAK pula hal ini?!

    Paderi-paderi Kristian pula boleh MEROGOL anak-anak kecil, lelaki mahupun perempuan, berdekad lamanya, dan dilindungi si Vatican. Dan bukankah puak Kristian dan gereja yg. membunuh dan merompak, beramai-ramai (berjuta)dan MENGKRIUSTIANkan Native Americans/Canadians (disembelih kulit kepala mereka), Aboriginal Australians (dipotong kemaluan yg. lelaki) dan Bumiputera Latin Amerika/Afrika berabad dulu? Lepas itu, puak Kristian bersama Yahudi juga yg. sekarang membunuh umat Islam (juga berjuta) sesuka hati seperti di Palestin, Libya, Syria, Somalia, Afghanistan, Mali, Sudan, Nigeria, Lebanon, selatan Thailand/Filipina, Iraq, dsbnya. Semua pembunuhan ini adalah utk tujuan utama utk merompak kekayaan Bumiputera Islam dan Bumiputera lain! Jadi mana-mana Bukan Islam, sebelum menghina Islam/umatnya, termasuk loyar-loyar ini, baik tengok tamadun sendiri!

    Dan golongan liberal Islam/Melayu pula memang PENJAHANAM agama, bangsa dan negara. Kerana mereka sudah TAKSUB dgn "demokrasi/hak asasi" SAMPAH si Barat-Zionis! Kononnya falsafah dan undang-undang Barat-Zionis yang terbaik (pala hotak si KAPIR Barat-Zionis ini!), tetapi di mana wang, kebebasan seks termasuk pelacuran/pornografi/kehamilan luar nikah (termasuk kanak-kanak), dadah, alkohol dan perjudian - menjadi tuhan mereka!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (dulu saya MAKCIK Tempurung; tapi saya asyik mimpi nasi sambal belacan dgn ikan masin, dan ulam petai/jering, yg. adalah masakan kegemaran saya).

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.