Menteri KDN mengamuk Ketua Hindraf campur tangan kerja Polis !

on Thursday, August 22, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments



Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menasihatkan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri P.Waytha Moorthy supaya tidak mengeluarkan kenyataan bercanggah dengan dasar yang ditentukan kerajaan.
Beliau mengulas tindakan Waytha Moorthy mempersoal penjelasan polis bahawa lima penjenayah yang ditembak mati di Pulau Pinang baru-baru ini terbunuh dalam insiden tembak menembak dengan polis.
Waytha Moorthy dilaporkan akhbar sebagai berkata beliau tidak percaya berlaku tembak menembak antara pasukan polis dengan suspek, sebaliknya mencadangkan mereka ditembak pada jarak dekat.
Ahmad Zahid berkata sebagai seorang anggota pentadbiran kerajaan, Waytha Moorthy perlu mengetahui bahawa sebarang kenyataan yang dikeluarkan, tidak boleh bercanggah dengan dasar yang ditentukan oleh kerajaan. 

"Beliau (Waytha Moorthy) jangan ingat yang beliau masih pemimpin badan bukan kerajaan (NGO), beliau bukan (berfikir sebagai) pemimpin Hindraf lagi, jangan campur tangan kerja polis," katanya kepada pemberita di sini, Khamis.
Dalam insiden itu polis menembak mati lima anggota kumpulan kongsi gelap dipercayai pembunuh upahan yang dikehendaki polis kerana terbabit dalam kes bunuh dan cubaan bunuh di Pulau Pinang, Kedah dan Negeri Sembilan.
Ahmad Zahid berkata apa yang berlaku dalam insiden itu adalah tugas polis biarlah polis buat kerja kerana mereka lebih arif.
Mengenai status filem 'New Village' yang masih belum menerima sebarang keputusan daripada Lembaga Penapisan Filem (LPF), Ahmad Zahid berkata buat masa ini beliau belum menerima sebarang maklum balas daripada LPF.
Filem itu mengundang kontroversi umum apabila didakwa cuba mengagung-agungkan komunis secara tersirat sehingga beberapa badan bukan kerajaan dan parti politik menuntut filem itu ditarik balik atau diharamkan


5 Responses

  1. Saya kagum dan bangga dengan keberanian YB Menteri KDN dan Ketua Polis Negara yang sanggup menanggung risiko tindakbalas dari penjenayah .... dengan menegakkan kebenaran atas tindakan Polis yang telah memperjudikan nyawa mereka semasa serbuan terhadap pejenayah tempoh hari.Inilah yang dikatakan perjuangan untuk Rakyat dan Keadilan ... sebaliknya kepada pengkhianat negara yang mengkritik tindakan Polis tersebut ternyata pakar putar belit ... masa mereka dianiaya oleh penjenayah.. mereka salahkan pihak Poils tak ambil tindakan..."Baling Batu Sembunyi Tangan" mungkinkah kerana mereka pun sama sama bersekongkol dengan penjenayah penjenayah ini ????

  2. SALAH SAPE...SAPE LANTIK SI NAJIS NI..TAKKAN TAK KENAL LG SIAPA SI NAJIS NI..TAPI PASAL NAK JAGA HATI INDIA SANGAT...DIA PUN SAMA NAK JAGA HATI SESAMA KAUM JUGAK...MAAFKAN LAH DIA SEPERTI ANDA MEMAAFKAN SI JAMBU RAFIZI...PEACE..

  3. Anonymous says:

    biasa la keling
    kena sikit riuh sekampung
    pundek

  4. Anonymous says:

    hei Anonymous august 23 jgn kata pundek lagi la,sebab semua manusia tak kira kaum pun keluar dari pundek masing2 la, habis u ni keluar dari mana,cuba la fikir dulu jangan hina semua ibu,bertaubat la


  5. Anonymous says:

    kepala puki ah india 04 08 cibai kacau orang sini sana.. balik india la mapuki! india pun tak terima lu orang pasal lu orang pukimak!!! inala soley vandi pundeh

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.