Selepas gagal FELDA , Harakah serang UITM sebagai sasaran dibidas !

on Wednesday, June 18, 2014 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 6 Comments



Mengulas laporan Harakah mengenai Uitm Kayakan UMNO

Pembangkang sekarang menggunakan lidah rasmi Harakah untuk menghentam UiTM selepas calon DAP Teluk Intan menyerang UiTM sebelum ini.

Persamaan Harakah dan Dyana ialah keduanya Melayu dan mereka dipergunakan untuk menyerang dan mempertikaikan institusi milik Melayu ini.

Ini adalah agenda tersusun Pakatan Pembangkang yang mahu rakyat melihat bukan Cina,bukan India tetapi Melayu yang pertikaikan Institusi Melayu sendiri.

Apa yang diperbesarkan oleh Harakah ini adalah untuk menutup permasalahan yang dihadapi oleh Institusi Pengajian Tinggi yang diurus tadbir Kerajaan Negeri Pakatan Pembangkang.

Saya adalah bekas pelajar UiTM dan cukup kesal dengan Harakah apabila berterusan menyerang UITM demi memenuhi agenda Bukan Islam.

Apa yang disiarkan oleh Harakah mengenai UiTM alat Kaya UMNO adalah suatu yang tidak berasas sama sekali dan mempunyai niat yang kurang baik.

Sebenarnya mereka bukan sahaja mahu serang UiTM tetapi mahu serang UMNO.

Apabila mereka melihat situasi sekarang UMNO semakin kuat,sokongan kepada UMNO semakin meningkat mereka mencari jalan macam mana mahu jatuhkan UMNO. Sebelum ini mereka menyerang FELDA kerana bagi mereka FELDA sumber kekuatan UMNO. Ternyata mereka gagal bahkan mereka memohon maaf diatas segala pertuduhan yang dibuat.

Sekarang mereka menjadikan UITM pula sasaran. Dan saya percaya rakyat bijak menilai niat sebenar Pakatan Pembangkang.

Tidak mustahil selepas ini mereka akan menyerang banyak lagi Institusi yang bagi mereka kubu kuat UMNO.

Saya mahu ingatkan semua. UiTM ini BUKAN MILIK UMNO, UITM adalah milik RAKYAT dan UMNO lah Parti yang memperjuangkannya.

UiTM bukan mengkayakan UMNO tetapi UMNO lah yang berjuang "mengkayakan" UITM.

Kaya disini ialah mengkayakan rakyat dengan Ilmu,mengkayakan rakyat dengan latihan keusahawanan,mengkayakan rakyat dengan latihan kemahiran.

Deen Qassim
Pengerusi Barisan Darul Naim Negeri Kelantan (BADAR)


6 Responses

  1. Anonymous says:

    Anak MD harakah pun belajar di uitm dan lepas tu pegi oversea. Tak taula dapat scholarship mara ke bank negara ke .....atau duit sendiri.....tanya dr rosli.......... Haprak betul melayu pas ni.......

  2. Anonymous says:

    Sial sial dlm harakah ni patutnya di hantar ke syria ke, afghanistan ke..untuk disembelih di sana...dasar melayu yg tak pernah bersyukur hidup mewah di malaysia.

  3. Anonymous says:

    Haram Serakah dan HaramJadah.

    Matt Saburit tu Ex ITM.

  4. Anonymous says:

    Tukar Tan Sri Dato VC. Memang ada unsur rasuah. Dia berkerjasama dengan Datuk Mohd Aizuddin. Kalau berangkat ke luar negara, contractor bersama dengan Datuk akan mengiringi VC di KLIA. Lepas itu tender dalam tangan

  5. Unknown says:

    Orang UMNO dapat kontrak dengan UiTM dikatakan mengkayakan kroni. Tetapi itu lebih baik daripada beri kontrak pada orang PAS yang setelah kaya raya hasil dari kontrak itu menggunakan kekayaan untuk menentang UiTM sebagai pemberi kontrak pulak.

    Dalam masa yang sama terdapat juga orang UMNO yang apabila telah berjaya lupa diri dan menyokong pembangkang. Yang ini lagi tak guna punya manusia. Macam melepaskan anjing yang tersepit.

    Hakikatnya UiTM yang diilhamkan oleh Kerajaan UMNO-BN inilah yang telah berjaya memberi peluang pendidikan tinggi yang luas kepada anak bangsa Melayu dan Bumiputra di Tanah Melayu ini. Dalam masa yang sama memberi peluang kepada orang UMNO untuk bersama-sama untuk mendapat kontrak pembinaan UiTM supaya orang Melatu dapat dikayakan. Dengan terbinanya kampus baru ini juga akan memerlukan lebih banyak tenaga kerja dari jawatan Pensyarah ke Pengawal Keselamatan yang tentunya bukan diambil hanya dari ahli keluarga orang UMNO tetapi PAS dan juga mereka yang tak berparti. Semua pihak akan merasa kejayaan UiTM ini samada secara langsung atau tidak langsung. Bersyukurlah wahai orang Melayu Isle PAS. Jangan nanti menang sorak Tanah Melayu dan hak bangsanya ini tergadai.

  6. Anonymous says:

    LAAAA...NI A[A PULAK HARAKAH...HANG JGN BUAT PASAI PASAI UITM.....UITM ADALAH HAK RAKYAK BUKAN UMNO..TAPI UMNO MEMPERJUANGANKAN UITM..TAPI PPAS ADE KER.....JGN BUAT LECEH LAH..MEMALUKAN AJE...KAUM MELAYU..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.