PANAS ! MACAI PAKATAN TUDUH MAT YO HINA KRISTIAN KERANA GAMBAR INI !

on Thursday, October 17, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 8 Comments




Kurang ajar!!! Itulah komen pertama aku setelah melihat cara penyerang bolasepak kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha (Mat Yo) meraikan gol penyamaan yang dijaringkannya dalam perlawanan menentang Bahrain malam tadi.

 Dalam keghairahan meraikan jaringan tersebut, Mat Yo menunjukkan baju dalamnya yang tertulis perkataan "Allah Always With Me" - seolah-olah mempersendakan penganut agama Kristian yang masih berduka kerana dilarang dari menggunakan kalimah Allah dalam satu keputusan paling kontroversi oleh Mahkamah Rayuan Isnin lepas.

 Tindakan bodoh seumpama itu tidak boleh dimaafkan sama sekali dan Pakatan Rakyat mahu supaya pemain berkenaan disingkirkan dari pasukan kebangsaan. Jelas disitu, dia tidak layak mewakili negara kerana mewakili pendirian yang hanya dijuarai oleh UMNO dan anjing suruhannya seperti PERKASA. Bukan pendirian rakyat secara keseluruhan.

 Lebih mengaibkan lagi, tindakan itu juga dilakukan di bumi Selangor yang diperintah Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat seperti yang kita semua tahu, menyokong penuh agama Kristian dalam soal menggunakan kalimah Allah ini dan membantah keras keputusan Mahkamah yang disifatkan sebagai zalim. -SUMBER-


Komen GPB 

Memang sial dan bangang sekali otak macai blogger Negara Pakatan Rakyat ini .. bajunya tertera Allah pun sudah dikatakan mempersenda agama Kristian !!

Lebih bengong lagi dia mendakwa  perbuatan Mat Yo  adalah disebabkan JDT adalah pasukan dari  negeri BN .

Ini lah otak singkat macai DAP ..hinggakan bola sepak pun nak dipolitikkan cukup ekstrim .

GPB serahkan kepada pembaca untuk menilai sendiri tindakan Mat Yo ini yang kebanyakkan acap kali dibuat pemain bola sepak   beragama Islam terkenal . Walaupun dipalit kontroversi isterinya , tindakan Mat Yo kali ini  tak wajar dihina oleh otak 3 suku blog PR ini .


8 Responses

  1. Anonymous says:

    Belum perintah dah nak sekat itu dan ini. Memang kita sebagai muslim meraikan keputusan mahkamah yang akhirnya menyebelahi kita dengan izin dan ketentuan yang Maha Besar adanya. Dan yang penting, hormatilah keputusan Mahkamah.

  2. Hadi kata kristian boleh guna kalimah Allah jika tidak menyalahgunakannya. Apalah bengap lebai ni yang kristian dok menyamakan Allah dengan Jesus, Tuhan dan Ruhul Kudus tu pe kejadahnya? Itu bukan salah gunakah?

    Allah adalah Tuhan yang Satu sebelum Nabi Adam lahir lagi. Kalimah Allah turut digunakan sejak zaman pengislaman kerajaan Melayu Pasai, Langkasuka, Pattani, Terengganu, Kerajaan Brunei Tua dan Kerajaan Islam di Filipina sebelum penjajahan Sepanyol, Belanda dan Inggeris ke atas Nusantara. macai pendatang DAP lu ada paham?

  3. Anonymous says:

    bloger bodoh akan melahirkan pendapat yang bodoh lagi tongong. apa nak heran. keputusan mahkamah zalim? ingat sikit ye kristian just minority agama islam majority so sedar2 la diri.

  4. Anonymous says:

    berani ka depa nak berdepan dgn bini mat yo..?

  5. Anonymous says:

    Ayat ko ni dah menunjukkn yg ko ni jenis percaya manusia ni revolusi dr beruk kn... Ala yg gamba beruk membesar jd manusia tu...hahaha...

  6. Anonymous says:

    Bagi jer kat bini Mat Yo...Mesti berdesing ler telinga sampai gugur 2 cuping telinga dia ni..

  7. Anonymous says:

    Selepas apa yg dilalui mat yo dalam kontroversi masalah peribadi sebelum ini secara jelas kita tahu maksud tulisan yg tertera pada baju beliau...pada pengamatan saya walaupun sesetengah pihak menghentam dan membenci dia masih sedar yang allah sentiasa bersama beliau.jadi rasanya tak timbul isu mempersenda.

  8. INI HANYA SALAH SATU CARA PROVOKASI YANG DILAKUKAN OLEH GOLONGAN INI...MEREKA AKAN MELIHAT APA TINDAK BALAS KITA...SEBENARNYA.... INI UMPAMA API DALAM SEKAM, DARI LUAR NAMPAK APINYA KECIL NAMUN APABILA DIKOREK..AKAN TERSERLAH BETAPA MEMBUAK2 API MEMBAKAR .... TEPUK DADA TANYALAH SELERA, JANGAN DAH JADI MACAM PELASTINBARU KITANAK BERTINDAK,

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.