Pudin tak setuju kekalahan BN kerana politik perkauman Cina ???

on Tuesday, May 7, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 45 Comments



Pudin oh pudin ...dah ditolak Cina RASIS di Temerloh pun nak denial lagi pasal politik perkauman..haha


PM sendiri pun dah cakap pasal " tsunami Cina " ..tapi Pudin  cuba nak menafikan lagi...

Sedaq -sedaq la Pudin ...tsunami rasis Cina lah  yang terajang   politik baru hang di Temerloh ..tak kira lah hang hebat berdebat dan bertweet pun ..

Masa itu apa yang pengundi Cina tahu mereka nak jatuh BN dan undi calon pembangkang walaupun ia tangkap muat.


45 Responses

  1. Anonymous says:

    PADANLAH KALAH, OTAK LEMBAB BERFIKIR.....TAK FAHAM REALITY POLITIK CINA. ELOKLAH TAKLAYAK MENANG PUNNNNNNNN.....BYE

  2. AnakMudaMelayu says:

    MASA SUDAH TIBA MELAYU TUNJUK DAN BUKTIKAN KEKUATAN PERPADUAN MELAYU DAN PERPADUAN ISLAM.
    MEMANG MENGGERUNKAN, INSHALLAH.

  3. Anonymous says:

    makin bebal die ni. nasib baik kalah

  4. Anonymous says:

    Tahniah kepada BN yang masih menjulang Malaysia kepersada kejayaan. Pada hematnya kesederan perlu ada untuk BN membaiki kedudukannya. Salah satu kelemahan Kerajaan sebelum PRU13 dahulu adalah melewat2kan tindakan undang2 terhadap Penderhaka negara, gerombolan pelampau dan pengamal kumpulan penentang kerajaan melalui jalanan, berleluasa memburukankan Malaysia diluar negara, membongkar rahsia bank akaun pengamal politik yang songsang, dll yang membabitkan undang2 negara dan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu kita. Memandangkan ini adalah sentiment Rakyat yang boleh meruntuhkan Negara, kerajaan perlu menubuhkan Mahkamah Perlembagaan Negara untuk membendung gejala hal-hal politik yang songsang. Tidak ada gunanya kita ada Istana Kehakiman jika hal-hal politik songsang tidak boleh diatasi. Sekarang rakyat amat tidak sabar2 menunggu keputusan Kerajaan dan mengenakan tindakan mahkamat kepada pesalah laku kejadian Pencorobohan diSabah itu. AG kenalah membuat saluran cepat, pantas dan ber'utama'.

  5. Anonymous says:

    DIA NI KAN SATU SELIMUT DGN NUAR

  6. Anonymous says:

    takyah le nak berbudi bahasa sangat ngan kaum yg tak sedar diuntung ni!!!

  7. Ms Pearl says:

    SUCH A LOSER. LEBIH MALANG LAGI SUCH A DENIAL.
    HAPUSKAN DIA NI DARI PARTI UMNO!

  8. Anonymous says:

    Melayu Pas & Pkr lupa bahawa Cina DAP sememangnya benci dgn Melayu..Adakah mereka lupa bahawa mereka itu adalah Melayu? Atau saja Melayu Pkr dan Pas sedang bermimpi bahawa mereka dipandang mulia disisi puak cina2 ini??

    Nescaya, akan tersedar juga mereka ini, bila mereka atau anak cucu mereka dihina atau diludah cina2 ini. Ketika itu baru mereka sedar mereka juga adalah Melayu yg sedang dihina, bukannya hanya Melayu UMNO..Inilah kebodohan Melayu Pas dan Pkr. Yg mereka hina adalah bangsa kamu bkn hanya Melayu UMNO.

    Apapun aku bersyukur kerana Allah masih menyangi UMNO. Dgn adanya UMNO, kita masih mampu bertahan dibumi bertuah ini. Jika harapkan mereka, hari ini kita sudah menjadi Hamba atau Barua. PRU13 ini, Allah nak tujunjukkan kepada kita bahawa, UMNO adalah yg terkuat diM'sia. Walau di asak dari puak Melayu Munafik
    dan Cina harbi ini, UMNO terus berjaya.

    Nah!! Pas& Pkr, setelah anda gadai segala2nya, Agama anda, keturunan anda, hak cucu cicit anda, hanya itu sahaja kejayaan anda??. Berbalaoikah apa yg anda dpt?? Hanya masih mengekalkan Kelantan yg mundur yg seperti kain batik lusuh yg tak pernah anda salin sejak sekian lama..hanya itu sajakah kebanggan anda??

    Ingat..!!!! Allah,Islam dan Melayu dicaci dan dihina adalah disebabkan kamu..disebabkan pemimpin dan pengikut kamu. Maka bertanggungjawablah apa yg bakal terjadi kelak..

  9. saya juga tidak setuju dgn tajuk utusan hari.

    kita perlu bijak meng analisis pengundi cina

    Saya anak muda Umno, saya juga rasa kurang senang. Saya khuatir PR akan memainkan isu ini dgn mengatakan bukti Utusan hari ini bhw UMNO lebih rasis.

    saya setuju dgn Dato Saifuddin Abdullah.

    kita perlu berlapik dalam isu ini.

  10. Anonymous says:

    Semalam RTM siarkan PRU13 - analisis. Satu penalisa berkata, Saifuddin kalah kerana dia tak sempat berkenalan dengan penundi tua (pegundi kampung) di sana. Siafuddin tak ada masalah dengan penundi muda, jadi kalah kerana tak dapat undi dari orang kampung

  11. Inilah jadi apabila terlalu sangat ingin menjaga hati orang.

  12. Anonymous says:

    aku pun nak tumpang gelak kat dia, ha ha ha

  13. Anonymous says:

    Mmg le tak salahkan sesiapa. Dah ko sendiri yg buat salah. Nak kata apa lagi? hehehe

  14. Unknown says:

    Pudin boleh ternak ikan dalam sangkar kat sungai pahang tu...

  15. Anonymous says:

    new politic yg pudin ni cuba nak bawak akhirnya makan diri dia..itu pon dia masih tak faham tentang new politic yg sebenar..
    since dia tak salahkan sesiapa..better dia salahkan diri sendiri la...dgn penipu pon kalah..yg menang dgn pudin tu adalah seorang yang dikatakan pejuang islam menipu di kaca tv mengatakan DAP terima negara Islam..

  16. Anonymous says:

    Pergilah jual bontot kat PKR ...

    Dulu beriya-iya sokong DAP / PR

  17. Anonymous says:

    Satu-satunya calon UMNO yang gembira dengan kekalahannya kerana dia ni penyokong Anwar.. Bertanding untuk dikalahkan

  18. Anonymous says:

    tak pun bela puyuh kat taman negara.... he he he seronok aku muka gay ni kalah.

  19. Anonymous says:

    Muka trojn hos

  20. Anonymous says:

    Ye ye Pudin Poyo kalah
    Ye ye Pudin Poyo kalah
    Ye ye Pudin Poyo kalah... (dan seterusnya)

  21. Unknown says:

    Kalau salah tolong betulkan...di Temerloh tidak ke lebih ramai pengundi Melayu..sbb bukannya bandar besarpun....byk kampung DI sekitarnya..yg dah semesti populationnya lebih besar dr bangsa Melayu....klu Melayu tu semua sokong Bn ...TaK mungkin begini keputusannnya...Cina dah memang sokong parti bangsa dia...yg Melayu tolong sokong kalahkan BN tu.. why?

  22. Anonymous says:

    orang macam pudin lah akan gadai Tanah Melayu

  23. Anonymous says:

    This guy is a real nitwit.

  24. Anonymous says:

    Memang ptut kalah pun. klau x akan membebankan najib saja.

  25. Anonymous says:

    Malang sungguh dlm UMNO jg ada talibarut liberal. DAP dan Cina dibiarkan RACIST tahap maksimum.. Mleayu dikepung jgn sentuh soal kaum.. lepas tu nk buat2 buta kayu, mintk Melayu sepetkan mata ckp ini bukan Tsunami Cina? Celakah Melayu mcm si laknat nih!

    Suka atau tidak Melayu kena kembali sifat perkauman. Krn Melayu ditipu pemimpin UMNO jg konon Cina tk racist.. jahanam lah UMNO jika puak2 ni tidak disingkirkan. LUPAKANLAH janji PERIKATAN dulu.. semua dh tkterpakai lagi!

  26. Anonymous says:

    Masih nak berlembut lagi dgn bangsa cina, tu laa org melayu masih dok bermimpi lagi..

  27. Anonymous says:

    pudin...ohhhhh......pudin....ni mesti banyk hutang dgn cina ni.....ah long tgh cari lu pudin.....

  28. Unknown says:

    Sebab ada melayu tak sedar diri sedia jadi pencuci berak komunis
    Mungkin saudara juga salah seorang nya

  29. Anonymous says:

    DIA NI MUNGKIN LAHIR TAHUN 80AN.... TAK TAHU SEJARAH HITAM

  30. Anonymous says:

    Kau sombong.. tak nak bercampur dgn warga kampung, samalah dgn bini kau jugak... org kampung tak bodoh nak sokong kau lah... Kau ambik hati orang muda jer. dah sah2 org muda tu kononnya jiwa bebas dan merdeka, tak panjang akal lagi, sebab tu ramai anti BN... setuju di temerloh kau kalah bukan sebab cina sangat tapi sebab kesombongan kau!!!!

  31. Anonymous says:

    salam.terima kasih pengundi temerloh yang membuang seorang orang UMNO tapi bertopeng dan berkiblatkan anwar ibrahim.apa yang anwar ibrahim cakap,tulah kuar dari mulut dia..pasal isa n auku, dialah yang paling tak suka benda ni n asik duk desak buang buang buang..akhirnya skarnag ni ramai yang duk tanya mana pergi ISA setelah melihat melampaunya anak2 cina kurang ajar...ada cina yang baik tapi yang kurang ajar jangan di biarkan...utusan lidah orang Melayu oi pudin...

    tahniah kerana kalah...najib pun kena kencing dengan orang bebal macam pudin...

    budakteranung

  32. Unknown says:

    'X salahkan sesiapa'?????

    Satu kenyataan paling bodoh dari seorang Melayu. Tak menang tu sebab orang tak pangkah la bodo. Dan sapa yang tak pangkah?? Bukanka pengundi cina yang lebih banyak pangkah pembangkang?
    Elok la kalah sebab spesis ni banyak sangat buat masalah dalam kerajaan.

  33. Anonymous says:

    jadi lah pemimpin yg melihat apa yg tersurat dan apa yg tersirat ...... baru bijaksana,kalau tiada sebab tak an pudin kalah...nak tunjuk baik....

  34. Anonymous says:

    Part of the world ... betul ke awk ank muda UMNO ?

    Kalau betul biar sy beri tunjuk ajar sikit.

    Kenapa pulak tajuk Utusan tu rasis ? Itu adalah realiti. Tak percaya ?? Cuba awk kira berapa calon BN keturunan Cina yg menang dan berapa pula calon DAP yg menang. Tk kn awk tk tahu yg calon DAP majoritinya org Cina.

    Jgn takut kalau org ckp UMNO tu rasis kerana org yg ckp kita rasis adalh 10 kali lebih rasis dari kita. Jgn terpengaruh dgn temberang DAP yg dorang tu multiracial kerana dorang tu confirm Chinese chauvinist. Boleh awk beri isu2 Melayu yg dorang perjuangkn ? Tiadakn ...cuma isu cina,cina,cina...

    Tk guna kita ckp berlapik dgn org yg tk tau berkompromi dgn kita. Buat baik berpada-pada ....

    Part of the world ...awk mungkin baru habis belajar dan baru berdepan dgn realiti hidup. Mungkin awk baru berkerja dgn kerajaan atau syarikat Melayu. Jadi awk belum tahu sepak terajang politik orng Cina bila bekerja dgn dorang. Kalau awk nk tau camna ... tanya lah mereka yg pernah bekerja atau bersaing niaga dgn org Cina. Jgn tanya org yg alibaba atau beri bisnes/contract pada org Cina ...mesti dorang ckp org Cina baik sbb dorang dpt rasuah dari org Cina.

  35. Anonymous says:

    Tun m dah kata

  36. Anonymous says:

    Saya setuju tu

  37. Anonymous says:

    Sarifuddin ni mengada-ngasa,nak tunjuk di liberal,tapi dah bungkus di Temerloh.Tak pernah berlaku dalam sejarah kerusi Parlimen Temerloh terlepas ketangan pembangkang,tapi Sarifuddin berjaya mnyerahkannya.Saya berharap DS Najib akan mengenepi kan Sariffuddin,jangan di beri sebarang jawatan atau peluang baru.Beliau adalah pengkhianat Umno,yg telah melepaskan kerusi Parlimen Temerloh kepada Pembangkang,secara tak di sedari.Beliau gagal mengurus Umno Bhg. Temerloh,kerana terlalu banyak melayan kehendak pelajar dariuin puak Anwarinas.

  38. Anonymous says:

    Suria Amani,

    Sarifuddin ni bukan saja di tolak oleh Melayu pembangkang,tapi juga Melayu Umno ,kerana beliau terlalu elite,tidak mendekati org kampung, dan lebih mengutama utk mendekati penyokong Anwar dan Pas,kerana arwah bapak dia org Pas dan beliau sendiri pentaksub Anwar dulunya.Ramai kawan-kawan rapat Sarifuddin yg menaikan dia dalam Umno menjadi musuhnya,keran sikap sombong dan terlalu mengikut cakap isterinya.Antara kawannya yg paling berjasa pada beliau ialah Cgu Amir,tapi telah di tendangnya selepas beberapa bulan menjadi pembantu pribadi beliau di kementeriannya.

  39. Anonymous says:

    pergi jahanam dgn ini sapudin

  40. Anonymous says:

    Mulai dari hari ini peduli apa kalau orang gelar aku rasis. Cina telah membuktikan dalam PRU13, mereka adalah kaum yang paling rasis.

    PRU13 adalah PEU yg paling rasis, buktinya kaum Cina 99% mengundi Cina.
    SHAME ON YOU CHINESE RACIST!!!!!

  41. Anonymous says:

    aku yg tak berapa pandai pun boleh baca mana undi tu pegi ke mana...
    cuba compare pru12 vs pru 13, area mana saja.. cth parlimen Bukit Mertajam, cina cina, majority berganda ganda pergi kemana.., byk area2 lain... pegi cari.. mesti jumpa yg majority bertambah tambah tu beralih kemana.. cari sendiri..

  42. Anonymous says:

    Pudin yang orang jujur, mata terang, dan hati betul

  43. Anonymous says:

    Buy Malay first!!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!

    Kita bukan rasis klu nak mempertahanankan hak bangsa serta agama kita, adakah Cina dan DAP yang akan memartabatkan Islam serta bangsa Melayu di bumi Malaysia ini...fikir-fikrikanlahh...

    Buy Chinese Last!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!

  44. hormatlah pendapat dy...sedap je dok pgil Pudin..malaysia ni akan aman kalau jge hati semua pihak..admin,jge bahasa anda.nt kne tahan polis mcm dua lg blogger tu...ape2 pun,alhamdulillah bn menang.

  45. Anonymous says:

    Sampai bila nak jg hati org a.k.a bangsa lain? Sudah2 la jaga ati cina cauvanis tu... umpama melepaskan anjing tersepit!!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.