Hot ! Adam Adli dalang hasut guling kerajaan pertama ditangkap Polis !

on Saturday, May 18, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 16 Comments





Tahniah kepada Menteri KDN yang baru yang terus menjalankan n tugasnya dengan TINDAKAN TEGAS bagi menjaga keamanan negara.

Terkini antara dalang pencetus rusuhan jalanan menjatuhkan kerajaan , Adam Adli telah ditahan Polis di Bangsar hari ini di bawah akta Hasutan.

Kepada rakyat Malaysia yang majoritinya mahu negara ini aman..sama2 kita berdoa dan menyokong usaha pihak berkuasa ini bagi mententeramkan keadaan dalam  negara ini.

Dikhabarkan  dalang -dalang menghasut untuk guling kerajaan dah tak duduk senang.. ada yang nak lari ke luar negara pun dah ada ...





Aktivis pro Anwar, Adam Adli hari ini ditahan di bawah seksyen 124 Akta Hasutan.

Menulis di laman mikro Twitter miliknya, Adam berkata dia ditahan di Bangsar Utama dan sedang dibawa ke Balai Polis Jinjang.

Dilaporkan, Adam yang digantung pengajian di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) ditangkap berhubung kenyataan beliau yang dibuat semasa forum selepas pilihan raya anjuran Suara Anak Muda Malaysia (SAMM) pada 13 Mei.

Dalam forum itu, Adam menyertai beberapa NGO anti-kerajaan memanggil satu perhimpunan jalanan besar-besaran untuk meluahkan rasa tidak puas hati terhadap proses pilihan raya umum pada 5 Mei lalu.

Adam sebelum ini pernah menggemparkan negara kerana menurunkan bendera yang memaparkan imej Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.


Adam melakukan perbuatan itu dalam satu himpunan haram 17 Disember tahun lalu


16 Responses

  1. Ghazali says:

    Satu tindakan dari PDRM yang ditunggu-tunggu dan disokong oleh semua rakyat Malaysia yang cintakan keamanan, ketenteraman dan keharmoian negara. Syabas pihak PDRM

  2. Anonymous says:

    Potong je nama dia dari Universiti tu...apa susahnya? Dia boleh minta kerja dengan Anwar Ibrahim atau Lim Guan Eng..Padan muka...

    Tahniah PDRM!!!!!!!!!!

  3. Anonymous says:

    xde kelulusan pun dia ni takat spm je

  4. Anonymous says:

    SYABAS PDRM DAN KDN.... TANGKAP YANG LAIN2 JUGA..TERMASUK AMBIGA..AN...SEMUA A BELAKA.... TAK ADA ISTILAH AMARAN....OLEH KERANA TAK TAK TEGAS DALAM MENGUATKUASAKAN UNDANG-UNDANG LAH MEREKA SEMUA DAH JADI MELAMPAU...

    AYUH PDRM/KDN LAKSANAKAN TUGAS ANDA DEMI NEGARA YANG TERCINTA INI...KAMILAH MALAYSIA.....

  5. Anonymous says:

    Kencing pun tak lurus lagi.. ada hati nak mementang kerajaan! Kecik2 tak nak mampos!!!! Otak letak kat jubur macam 'tuan besar' dia jugak. Seeloknya jgn digantung sementara pengajian budak hingusan ni.. elok DIHARAMKAN terus dari sambung pengajian di mana2 universiti Msia. Carilah negara lain yg sesuai ikut citarasa.

  6. Anonymous says:

    Siapa ye adam adli ni?? Betul ke die power??

  7. Anonymous says:

    jangan bagi lepas anak kera ni kalau duduk di luar habis dia jahanamkan nya negara ni.

  8. Anonymous says:

    Nasib baik Kerajaan Malaysia strict undang2 kalau tidak dah lama kena pulas leher dah!!!!!!

  9. Anonymous says:

    adam ni... budak hingusan lg.. nak kena lambung dia neyy

  10. Anonymous says:

    tangkap saja mereka yang buat demo, tapi macam mana dgn anwar dan kit siang babi tu mesti jugak ditangkap serta jika ada kakitangan kerjaan terlibat sama buang saja , banyak lagi orang yang mau kerja

  11. Mudim Kampung says:

    Kerat kote dia sekali lagi. Dulu kulup tak habis potong sebab tu kencing masih lagi bercabang.

  12. Mudim Kampung says:

    Kerat kote dia sekali lagi.

  13. Anonymous says:

    Tindakan yg sangat dialukan oleh kami yang sukakan keamanan. Pastikan segalanya mengikut peuntukan undang-undang.Mereka(PR) fikir jika mereka berjaya gulingkan kerajaan dengan cara jalanan. Tidakkah mereka fikirkan pihak yang kalah hanya akan terima shj tanpa buat sesuatu. Jika itu berlaku maka hancurlah negara Malaysia yang aman ini. Mereka kena faham walaupun ramai orang sokong mereka, masih ramai lagi yg tak sokong dan itulah keputusan PRU13 baru-baru ni. Terima dan bukan pertikaikan dengan tuduhan-tuduhan semata-mata. Bila keputusan PRU diwartakan kemukan petisyen serta kemukakan buktidan biarkan pihak mahkamah adili, buat rayuan jika masih gagal.Kita rakyat Malaysia masih rasional sifatnya.

  14. Anonymous says:

    adoiii.. anak ikan aje kena lokap.. tu bapak2 segala penipu blackout, bershit, resis dok pusing satu Malaysia tu bila le pulok... cepat le skit.. kami mahukan keamanan dan ketenteraman.. hentam skali kacang2 merah juga..

  15. Anonymous says:

    Kes dalang Lahad Datu bila pulak ye.....Adakah diaorang tu kebal dengan undang-undang?

  16. Anonymous says:

    Da tau bdk sekolah wat macam budak sekolah,ni nyusahkan org,elok dia ni di penjarakan je,kalau dilepaskan macam-macam onar di buatnya

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.