GARI MAHASEWEL ADAM ADLI ADALAH IKUT SOP, TAK PERLU BISING-BISING !!

on Wednesday, May 22, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 15 Comments




Penggunaan gari merupakan prosedur operasi standard (SOP) Polis Diraja Malaysia ke atas semua tangkapan atau tahanan kecuali bagi pesalah juvana.

Ketua Polis Daerah Sentul, ACP Zakaria Pagan dalam satu kenyataan berkata setiap tahanan akan sentiasa digari apabila dibawa keluar daripada lokap tempat tahanan atas sebab-sebab keselamatan dan Adam Adli Abdul Halim adalah tidak terkecuali dalam hal ini.

Beliau mengulas berhubung gambar Adam Adli dalam keadaan bergari yang telah tersebar luas melalui media sosial. Adam Adli merupakan penuntut Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) yang digantung pengajian kerana menurunkan bendera yang memaparkan wajah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) dalam satu demonstrasi 17 Dis lepas. Dia ditahan di kawasan Bangsar pada 18 Mei lalu.

"Polis Kuala Lumpur menafikan gambar tersebut dirakam di Lokap Berpusat Kuala Lumpur Jinjang," kata Zakaria.

Beliau berkata orang ramai dinasihatkan supaya tidak terus membuat sebarang spekulasi ke atas rakaman gambar tersebut kerana ia boleh menimbulkan kemudaratan kepada kestabilan negara.- BERNAMA


15 Responses

  1. Anonymous says:

    Saya benar2 berharap budak ini dtuduh dmahkamah dan benar benar berharap pihak pendakwa raya akan memohon kpd mahkamah agar tidak dberi ikat jamin atas alasan merbahaya kpd masyarakat dan negara.Sekian.

  2. Anonymous says:

    pencacai pakatan anak haram sekelian....korang nk polis dukung atau pun pimpin tangan adam adli? apa isunya dia kene gari? padan muka krn nk tunjuk gedebe!

  3. Anonymous says:

    Lim Leong Sik dan Khir Toyo tak bergari pun.

    Rumah baru masuk internet ke?

  4. hamidah yusof says:

    Pedulikan propaganda murahan spt ini kerana spin atau memanupulasikan crite atau apa jua memang kehebatan puak2 trsebut! Yg perlu ialah jgn henti menangkis segala tohmahan trsebut agr rakyat jelas dan harus tegas dlm mnghadapi ancaman2 yg menggugat keselamatan negara.

  5. Anonymous says:

    Gari ni soal kecil sahaja......alang-alang nak jadi pejuang jangankan gari......kena tembak berkecai kepala pun mesti sanggup.

  6. Anonymous says:

    aku yg x ada buat salah or menyalak mcm anjing polis xada gari pun..pikir logik la wahai puak2 kero hitam..

  7. Anonymous says:

    muka penuh perasan konon "akulah pejuang bangsa", pejuang kezaliman dan bla bla...
    walhal dia adalah pejuang gay tua supaya jadi PM.

  8. Kalau You all berada di USA...bukan tangan saja di gari...malah kaki juga di gari...di thailand juga macam tu....apakah gari tu setaraf dengan bai dan anjing.....fitnah lebih dahsyat dari gari....

  9. Anonymous says:

    balaci mat jubo..forever looser!!

    show your bastard face anywhere that only supported by gay tua and komunis anarki!!

    go to helllll !!!!

    gen2felda

  10. Anonymous says:

    kalau boleh macam banduan di guantanamo bay! gari di leher. kaki. perut dan tangan!

  11. Anonymous says:

    sepatutnya Adam Adli belajar bersungguh2 dan tuntut ilmu utk diri sendiri. Bila dah habis belajar...nak masuk politik tak ada siapa yg larang!! berjuanglah utk nusa dan bangsa bukan berjuang utk penjuboq tuh....anak2 AnuWar semua duduk dirumah...anak2 org lain diseret oleh peliwat tuhh!!

  12. Anonymous says:

    patut dikenakan tindakan tegas supaya menjadi pengajaran kepada geng2 dapig yang sudah berani melanggar undang2 negara.. ingat anda dipilih rakyat untuk menjaga kebajikan rakyat.. menggubal undang2,.. jadi jangan pulak anda menjadi pelanggar undang..wlaupun anda lawyer anda tidak kebal dari tindakan undang2..ada paham?

  13. Anonymous says:

    Pdrm jgn lah layan mangkok mangkok ini, dulu jwp meka tak puas hati, Bn telingkup. Imej PDRM jatuh merudum, Jgn peduli, d singapore tak ada siapa nak lertikaikan tindakan Polis d sana, Meka da tibai ODRM sejak 2006 tak kan selepas ini nak di tibai lagi, sudah sudah lah, jgn nak jaga hati meka yg kurang ajar, Dengar ramai peg dan anggota tak sambung umur persataan ke 60 thn, ramai cabut da.. Ramai yg kini pencen pro pakatan sebab bosan dgn kerajaan dan oemimpin pdrm yg beri muka terlampau pada rakyat yg kurang ajar ini..Ayuh PDRM dan KDN tegas tegas, jgn PRU14 Bn jadi pembangkang..

  14. eddy lova says:

    sofi jikan ke tu?...erghzz...seram nihhh...

  15. eddy lova says:

    sofi jikan ke tu? Seram nih....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.