Hot! Nik Aziz kecewa Pakatan tolak keputusan Majlis Syura

on Friday, January 18, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments




Ini satu lagi bukti jelas Pas kini terperangkap dengan perjanjian  dalam Pakatan berhubung isu kalimah Allah  . Kenyataan Azmin umpama suara Anwar  dan  Dap yang mana tetap berpegang kepada persetujuan bahawa Pakatan membenarkan kalimah Allah digunakan bukan Islam.

Nampaknya suara Majlis Syura ulama Pas dah tidak laku dalam Pakatan begitu juga dengan Nik Aziz.  Apa reaksi pencacai -pencacai Pas ? Nak ikut Pakatan ke Putrajya dengan benarkan kalimah Allah dijual atau ikut Majlis Syura ?


KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini dengan tegas meminta semua pihak termasuk pemimpin Pakatan Rakyat (PR) menerima keputusan Majlis Syura bahawa kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh bukan Islam. Nik Aziz berkata, perkara itu tidak perlu ditimbulkan semula setelah Majlis Syura pada Ahad lalu menetapkan larangan penggunaan kalimah yang eksklusif bagi orang Islam itu diterjemahkan mana-mana kitab agama bukan Islam kerana salah dari segi maknanya.

 Menurutnya, biarpun ada yang beranggapan wujudnya percanggahan pendapat selepas keputusan ditetapkan Majlis Syura itu terpulang kepadanya untuk membuat dakwaan.

 “Itu ikut dia, tetapi saya tidak mahu cakap benda yang terang dan jelas ini, benda ini sudah jelas dah dan kenyataan bertulis telah dikeluarkan.

 “Sampai bila nak selesaikan isu ini, kalau tutup buka, tutup buka. Majlis Syura sudah membuat keputusan bertulis dan saya sendiri telah menandatanganinya,” katanya kepada media ketika ditemui di sini, hari ini.

 Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Timbalan Presiden PKR, Azmi Ali semalam, yang menegaskan Pakatan Rakyat mempunyai keputusan sebaliknya daripada ketetapan Majlis Syura dan berpegang kepada kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 8 Januari lalu.


4 Responses

  1. Anonymous says:

    Kata "pakatan" tetapi DAP segala-galanya nak menang, apa cerita ni Poknik.! kalau dah macam tu menang pru pun tak guna..semua nak kena dengar cakap DAP lebih baik buat haluan masing2 biar Azmin dan Anwar sedar sikit yang mereka tu hanya parti melukut. PAS andai tak ikut serta dengan pakatan bohong tu akan lebih di hormati dan tak perlu susah payah menuukar negara islam kepada negara berkebajikan. Kalau Pas benar2 ingin memperjuangkan islam bererti Putrajaya bukanlah matlamat sebenar bagi Pas kerana apa yang penting ialah Pas dapat menegur pihak kerajaan jika terdapat salahlaku kerajaan sebagai pemerintah. Pas perlu ingat, sejahat-jahat Umno..mereka2 yang berada dalam PKR lagi jahat, mereka terlalu kecewa apabila segala lubang untuk mereka lakukan kejahatan telah tertutup rapat. Biasanya orang2 yang kecewa akan melakukan apa sahaja, mula2 minta simpati dari PAS sebagai parti islam, supaya mereka dilihat berada pihak yang benar kerana memilih golongan agama, yang sebenarnya meraka lah yang paling lantang memperlekehkan PAS sebelum ini, kini apabila mereka dah rasa agak2 selamat maka PAS akan dapat melihat segala tembelang mereka pecah satu persatu. PKR lah yang selama ini paling banyak menjatuhkan imej PAS sebagai parti islam, sebelum ini mana ada PAS buat tunjuk perasaan sehingga merosakan harta benda awam, identiti PAS sudah pasti akan lenyap perlahan-lahan kalau masih bersama PKR. -K.K

  2. Jijan Mali says:

    Pencacai PAS-pis-pus ni awat diam saja bila Azmin cakap lagu tu pasal Majlis Syura depa? Takkan nak harap kan kat Father Nik Ajis seorang saja nak defence keputusan Majlis Syura...Selalunya kalau ada saja orang BN tegur Majlis Syura depa, menyinga pencacai-pencacai ni dibuatnya....Le ni senyak aja tak bermaya. Depa ni dah terminum air kangkang holy water gerja kristus DAPpigs ke macam Ulamak 'Ular Dalam Semak' Hadi tu???

    Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
    satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
    dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

  3. Anonymous says:

    Orang lslam yang mentaati Allah dan RasulNya
    menyeru manusia kepada kebenaran
    dan menchegah manusia dari kemungkaran...
    dan klw dikata kita orang lslam
    maka jadilah kita orang yang beriman.

    Chelakalah mereka
    yang berpaling sesudah beriman
    iaitu yang tiadanya jemaahnya dan yang tiadanya imamnya

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.