Dalang isu kalimah Allah terus lari daripada wartawan

on Sunday, January 27, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




GEORGETOWN - Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng tetap tidak mahu memberi reaksi berhubung isu kalimah ALLAH yang dibangkitkannya, walaupun sebelum ini beberapa kali wartawan cuba mendapatkan maklum balas daripadanya.

Guan Eng, yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata, beliau tidak mahu mengulas isu berkenaan buat masa ini dan hanya akan menjawab melalui kenyataan bertulis.

“Saya tak nak buat sebarang kenyataan lagi buat masa ini dan saya hanya akan jawab isu ini melalui kenyataan bertulis.

“Saya bimbang bila saya ulas sekarang kenyataan itu ia akan diputarbelitkan media,” katanya kepada Sinar Harian selepas melancarkan majlis pembukaan Kompleks Pasar Sri Aman di Relau di sini, semalam.
Guan Eng sebelum ini dikatakan cuba melarikan diri daripada wartawan yang mahu mendapatkan reaksinya dan menolak untuk bercakap dengan media mesra Barisan Nasional (BN) berkenaan isu itu.

Sementara itu, beliau diminta mengulas mengenai tindakannya itu yang seolah-olah baling batu sembunyi tangan berkata, “biarlah orang nak kata apa pun dan saya tetap tidak mahu menjawab lagi,” katanya.

Isu kalimah ALLAH dibangkitkan Guan Eng dalam ucapannya sempena Hari Natal yang menggesa Kerajaan Persekutuan membenarkan penganut Kristian menggunakan kalimah ALLAH dalam Bible versi bahasa Melayu.

Kenyataan Guan Eng itu mendapat bantahan pelbagai pihak, tetapi disokong majlis pimpinan pakatan pembangkang.

Sebelum ini, Pengerusi DAP, Karpal Singh berkata, tindakan Guan Eng yang enggan mengulas mengenai isu itu menunjukkan beliau masih dengan pendirian yang sama.

“Bukan dia tak mahu jawab tetapi saya rasa dia masih lagi tetap dengan pendiriannya yang mahukan kerajaan membenarkan penggunaan kalimah ALLAH kepada orang bukan Islam.
“Di Sabah dan Sarawak, ia telah diamalkan sejak sekian lama dan tidak pula timbul sebarang masalah dan tentangan, jadi saya rasa ia juga boleh dilaksanakan di semenanjung kerana ia tidak akan menjejaskan mana-mana kuasa dan pihak,” katanya.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.