Fakri kecewa peminat Malaysia , nak kutuk biarlah berpada-pada

on Saturday, November 26, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments



SAYA juga ada perasaan, sesiapa pun pastinya terkilan jika dikutuk sebegitu rupa.“Mulut orang memang susah nak ditutup, jadi saya tidak peduli dengan kutukan itu dan menganggapnya sebagai suatu cabaran buat saya.”

Demikian respons ringkas penyerang Harimau Muda, Ahmad Fakri Saaraini ketika menjawab segala tohmahan dan kejian yang dihamburkan kepadanya ketika ini.

Kegagalan Ahmad Fakri, 22, dalam menyempurnakan beberapa peluang terhidang ketika tewas 0-2 kepada Syria dalam aksi kelayakan Olimpik Zon Asia Kumpulan C di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam kelmarin, ternyata mengundang kemarahan majoriti peminat fanatik bola sepak tempatan yang lantang mengecam pemain Negeri Sembilan itu secara terbuka, tidak kira dari tepi padang mahupun di laman sosial Facebook.

Ternyata, peminat tempatan masih belum dapat melupakan ‘dosa’ Ahmad Fakri yang gagal menyempurnakan sepakan penalti ketika menewaskan Indonesia sekali gus mempertahankan pingat emas Sukan SEA baru-baru ini.

Sama ada sedar atau pun tidak, mungkin ada yang terlupa dengan jasa pemain kelahiran Kota Bharu, Kelantan itu yang berjaya meledak gol tunggal ketika menewaskan Myanmar pada pusingan separuh akhir, sekali gus menempah slot untuk beraksi di final Sukan SEA 2011.

Malah, mungkin ramai juga yang tidak percaya betapa Ahmad Fakri sebenarnya merupakan antara penyerang termuda terbaik yang dimiliki negara selain Thamil Arasu ketika ini, gara-gara kecederaan yang menimpa Syahrul Azwari Ibrahim dan Izzaq Faris Ramlan.

“Apa salah saya sebenarnya? Bukannya saya sengaja tidak mahu menjaringkan gol, cuma saya kurang bernasib baik.

“Hendak kutuk pun biarlah berpada-pada dan ada batasnya, namun setakat ini saya masih mampu bersabar,” katanya kecewa.

Menurut Ahmad Fakri, dia berazam untuk membuktikan sesuatu sekiranya diturunkan Ong Kim Swee ketika menentang Bahrain, Ahad ini.

“Jika saya berjaya menjaringkan gol ketika menentang Bahrain nanti, sudah tentu ia memberikan moti- vasi yang lebih baik buat saya.

“Cuma pada masa sama, saya tetap berharap supaya penyokong faham dengan kesungguhan saya setiap kali beraksi. Cuba bayangkan jika mereka berada di tempat saya, sudah tentu ia tidak semudah dijangkakan,” katanya yang memohon dimengertikan.



** GPB nasihat kepada Fakri , tak nak orang maki anda , score gol je lawan Bahrain ini  dan  manfaat segala peluang terhidang  ..


3 Responses

  1. Anonymous says:

    anggap jer la anjing menyalak bukit...

    kepada penonton yg cakap pandai tu korang bleh wakili malaysia ka???

    nak kata kat org pun pada2 la sebab budak ni bukan tak der mak bapak...

    hormati la perasaan org sama...

    kalau aku maki kat anak korang apa korang rasa...

    kita hidup ni biar la ada sifat pemaaf dan menghormati sesama manusia...

    kepada fakri,
    anggap la apa yg ko dpt ni sebagai platform untuk memajukan diri ko...
    masa depan jauh lagi...
    belajar dari kesilapan dan berusaha untuk memajukan diri...
    kalau nak lebih berkat aku syorkan ko tutup aurat ko yg ternampak tu...

    pejuang hamas...

  2. Anonymous says:

    Yea laa....memang ada jasanya !! Itu kita tau...tapi kalu jadi 'striker' tapi takleh nak 'score' dan lembik yang amat dan jenis tunggu bola jer....apa ke jadahnya !! Saya pun main bola untuk 'state' jugak !! Striker jugak...'train' sofisikated, kemudahan cukup...dll....jadi apa alasan lagi !!!??

  3. Anonymous says:

    striker sejati bukan hanya sekadar score sekali sekala jer..Org lain xdpt peluang mcm dia,jd dia kena manfaatkan pelyang2 yg ada. jgn jd player lau sensitif..PM pun kena maki,inikan pulak setakat ko yg cuma seorg penyerang yg kerap gagald depan gol post..amik sbg cabaran,jgn mcm pompuan yg skit2 nk merajuk..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.