Video Sang Garuda tersungkur di kaki Harimau di Gelora Bung Karno

on Tuesday, November 22, 2011 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments


Akhirnya pingat emas Sukan Sea kekal di tangan Malayai . Skuad Harimau Malaya  menewaskan Sang Garuda Indonesia 4-3 menerusi penentuan penalti pada perlawanan akhir bola sepak Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta sebentar tadi

Kedua-dua pasukan terikat 1-1 selepas masa tambahan 30 minit.Indonesia mendahului 1-0 menerusi tandukan Gunawan pada minit kelima manakala Malaysia menyamakan kedudukan menerusi tandukan Asrarudin Putra pada minit ke-35 yang datang bak seekor Harimau bagi menanduk bola terus menerjah jaring .






2 Responses

  1. Achmad Indonesia says:

    Kemenangan Malaysia memang sesuatu yang dinanti, tapi ini tidak berkesan karena lewat penalti. Lebih banyak dibabkna faktor luck (keberuntungan ) saja. Faktanya Indonesia tetap juara umum dengan lebih dari 180 keping (medali) emas walaupun untuk sukan cuma dapat perak. It doesn't matter. Next time we'll perform more amazingly and prove that our luck could be ours.

  2. Anonymous says:

    Kata Aljuburi....

    " Harimau Muda menang di Gelora Bung Karno ( Sahabat saya dulu) namun Bagaimana dgn NFC? Adakah Lembu Lembu ini di layan dgn baik Dan sempurna? Mengapa pemerintahan Najib menyekat kebebasan Seksualiti Merdeka? Ini semua kerja UMNO maka mereka menuduh saya menonton siaran langsung ini bersama Lucy China Doll. Ini tidak benar. Fitnah jahat UMNO terhadap saya. Saya kini memakai jam Seiko bukan Omega yang saya beli dari KR1M. "


    Jantan Muda

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.